FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dubbelkolla Digital Oceans tjänsteavtal och servicenivåer och se så att de motsvarar er kunds krav och se till så att ni har kompetens nog att bygga en lösning som kan uppnå er kunds krav på driftsäkerhet.
En enskild server i molnet kan och kommer aldrig att leverera någon superhög uptime. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
Jag har inte haft någon nertid alls hos DigitalOcean sen jag började använda dom (9 månader sen) och kompletterar man med exempelvis CloudFlare Always Online måste man ju ha en hyffsat säker miljö? Självklart kan man ha otur och får nertid av någon anledning men har svårt att tro att man kan få något mycket driftsäkrare till samma pris? Känns i många fall som att kostnaden ökar snabbt men driftsäkerheten marginellt? DigitalOcean Citat:
Senast redigerad av dahlberg den 2014-12-04 klockan 17:10 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vad har kund för kravspec? Om de omsätter några hundra miljoner så skiter de fullständigt i om servern kostar 9 USD eller 90 USD och troligtvis heller knappt om den kostar 900 USD. Är tjänsten verksamhetskritisk så är den. En enskild server kommer nog inte uppfylla kraven. Kom ihåg att stora företag äter upp dig till frukost om du inte levererar vad som är tänkt utan bra avtal. Senast redigerad av KristianE den 2014-12-05 klockan 05:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men för att återgå till det viktiga i min förra post: Vad har kund för kravspec? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|