FAQ |
Kalender |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vad gäller "domänpundar"-uttrycket, så är det något jag direkt ogillat från första stund (som det dryftades av WN:s forumgrundare 2008) http://www.wn.se/showpost.php?p=236379&postcount=14 av den enkla anledningen av att det ger en mycket negativ klang till domainers eller domäninvesterare (som jag föredrar att kalla dem) Och Anders, kom igen.. du vet lika väl som många andra här på forumet att jag var en av Sveriges större domäninvesterare fram till snart 6 år sedan, så du behöver inte ens försöka.. Däremot gör du (enligt mig) flera misstag varav ett är att tro att domainers är synonymt med de som "syns" och hoppas flippa ett par domäner på WN.. Medan "domainers" är helt olika typer med alltifrån "rena samlare" (ofta bransch- eller marknadsinriktade och säljer sällan eller aldrig, förutom i hela portföljer) och vi har "typo-domainers" (som lever på PPC-strömmar av felskrivna type-ins), nyckelordssamlare, olika typer av snapbackdomainers (dels de som struntar i domännamnet i sig och bara ser till de "osynliga värdena" och vanligen använder dem för Grey Hat SEO, och sen har vi de som snappar i spekulativt syfte att "nog kunna sälja för mer än de snappade för") likväl det finns de som inte har en tanke på att sälja ett enda av sina domännamn förrän de själv anser att de vill göra det i framtiden. Och såklart både fler "typer", varianter och mashups typerna emellan.. Men du menar alltså att .SE skulle gilla eller till och med "älska" stora volymer som registreras i spekulativt syfte. Jag menar då motsatsen enligt jämförelsen jag tidigare gjorde 10/1000 vs 1000/10 (men det går bra med 5/2000 vs 2000/5 om du ska förstå jämförelsen bättre). Naturligtvis förväxlar jag inte domänpirater med domäninvesterare - finns det något som helst tecken på det? |
|||
![]() |
![]() |
|
|