FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Med folk är korkade och kan inte tänka längre, så klart folk svarar ja på frågan om dom vill få ett bättre försvar. Men hade man ställt frågan vill du få bättre försvar och betala högre skatt för det eller dra ner på skola och sjukvård istället. Då hade man fått helt annat svar. Det folk inte fattar saker kostar pengar som fan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det folk inte fattar är att pengar inte är allt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
“Run for your life from any man who tells you that money is evil. That sentence is the leper's bell of an approaching looter. So long as men live together on earth and need means to deal with one another--their only substitute, if they abandon money, is the muzzle of a gun.”
Sverige valde vapnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
|
Det folk inte fattar är att staten inte har några egna pengar i grunden, enda pengarna staten kan anses äga själva är utdelningar från statligt ägda bolag.
Så folk får fan sluta gnälla för dom får sämre skola och sjukvård, när folk väljer att stor del av pengar ska gå till bistånd, flyktingar och bidrag. Ska man samtidigt satsa mycket mer pengar på försvar så räkna med få ännu sämre av övriga saker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sorry, den gick inte den heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
|
Citat:
Så rika kan åka till dom bästa länderna utan köer och få dom bästa vården som finns i världen. Även rika kan köpa sig organ om dom behöver, och få nytt organ flera år före vanligt folk. Så väldigt mycket pengar ger dig ändå betydligt större chans vid allvarlig sjukvård, och mindre allvarlig sjukdom slipper du trängas i några boskapsklass köer på vanliga sjukhus utan kan gå direkt till privat vård utan någon kö. Sist jag var på privatsjukhus för ta en CT röntgen över huvudet så tog det 30 min sedan jag gick in från dörren tills jag träffat läkare, gjort röntgen och även fått resultatet. Där kan man prata om effektiv vård. Sedan fick jag även en fin CD över alla röntgen bilder som jag kan ta till annat sjukhus om jag inte litar på deras utlåtande. I Sverige får folk sitta flertal timmar på akuten istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Saknar man empati, respekt och förståelse för andra människor (eller andra djur) så kanske man inte ska förvänta sig så mycket annat.
![]() |
Svara |
|
|