FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det som gör saken så mycket värre är att Rumänien bland annat får extra pengar för att ta hand om romerna. Men dessa pengarna verkar gå till annat.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/har...-till-romerna/ Jag tycker innerligt synd om dessa barnen som tvingas leva i misär, jag har själv gått förbi romska läger här i Göteborg och det är ju bara en stor misär. Jag var i Budapest två gånger i somras och det som slår mig är hur romerna inte verkar bry sig om någonting. Var en del i områdena kring Centralstationen och dom hade verkligen lyckats förstöra hela stadsdelen med att totalt skräpa ner. Så man kan inte helt blunda för varför så många Ungrare är emot dom. Själv blev jag och polaren bestulna på en ryggsäck med pass/bankomatkort/pengar, vi stod utan någonting där nere då vi hade allt i en väska. Detta skedde på en toalett som drevs av romer, dom vägra släppa in oss o kolla efter väskan. Vi hämta polisen som sega sönder och valde att gå med efter 20 minuter då vad väskan borta. Jag va tvungen att bli riktigt agressiv och hota dom och tillslut kom han upp med väskan, dom hade dock lensat den på alla kontanter och vi hade hunnit ringa till Sverige o spärra alla våra bankomatkort så satt med 0 kr första dagen och fick hjälp hemifrån tack vare pengaöverföring till western union. Kan ju säga att efter dom dagarna i Budapest var inte romerna populära i mina ögon och jag hatade dom. Men när man väl landat får man inte glömma att detta var några individer och inte hela romska befolkningen. Man får liksom tänka på alla dom barnen som just nu ligger i ett tält nere vid ån just nu medan jag ligger med min varma säng. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Ska vi bekämpa misshandel genom att förbjuda potentiella offer att röra sig i miljöer där risken är större? Ska vi bekämpa våldtäkt med att begränsa kvinnors fria rörelse? Ska vi bekämpa mobilstölder under utekvällar genom att förbjuda folk att ha med sig på mobilen in på krogen? Det hela bygger givetvis på att du faktiskt talar sanning när du ser den sporadiska brottsligheten knuten till romska tiggare som det verkliga problemet och inte tycker att tiggarnas existens och/eller närvaro är huvudproblemet.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
https://www.dt.se/allmant/dalarna/po...eet-om-tiggare ![]() Senast redigerad av glastron den 2014-10-09 klockan 15:52 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() Jag vågar med stor säkerhet påstå att 99% av tiggarnas situationer är betydligt mer prekära än den för denna utsatta butiksinnehavare. Men det blir givetvis inte lika relevant om man sätter medborgarvärdet på en pedestal högt över människovärdet. Vidare finns det förvisso inget i artikeln du länkar till som säger huruvida tiggaren ifråga var svensk medborgare eller inte. För mig kvittar det, men jag misstänker att det för dig spelar stor roll.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag ställer mej positiv till att kasta ut alla SDare ur landet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() "medborgarvärdet på en pedestal högt över människovärdet" Vad menar du? Att alla som vill ska ha rätt till svensk välfärd, som tagit generationer att bygga upp? En till dokumentär: https://www.youtube.com/watch?v=THIn...st=WL&index=24 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|