![]() |
Romer som tigger kommer att bli fler
Titta på denna dokumentär om hur situationen sert ut i England med romerska tiggare:
https://www.youtube.com/watch?v=oJRGC8pMQU8 - 500,000+ tiggare - 3-4 åriga barn som tvingas tigga - dessa barn matas endast potatis (billig mat) - kvinnorna sätter på sig slöja och säger att de kommer från bosnien och försöker lura muslimerna också. Het sjukt, bor ni i Stockholm så vet ni att det inte fanns Romerska tiggare 10-15 år sedan nu ser man dem överallt dagligen. De kommer att bli 500,000 här med :eek: Politikerna borde ta tag i saken det urartar snabbt. |
Rasister som hatar kommer bli fler
Titta på denna dokumentär om situationen ser ut i Sverige med rasism och fördomar:
http://www.youtube.com/watch?v=jflvHpqApuQ -Fler än 700 000 som röstar på ett rasistiskt parti. -Främst rasister ute på landsbygden och bland de som är arbetslösa. -Dessa människor äter mestadels svensk potatis (billig mat). -Älskar att skriva av sig ute på olika forum på nätet. -Älskar att skylla Sveriges problem på folk från andra länder (helst mörkhyade & muslimer). -Har totalt glömt att det var exakt samma snack om tiggare, romer i Tyskland under 1930-talet. Helt sjukt, bor ni i Sjöbo, Frändefors eller Grästorp så vet ni att det knappt fanns någon rasism 10-15 år sedan och nu hör man dem och läser om den överallt dagligen. De kommer bli över 1000,000 här med :eek: Politikerna borde ta tag i saken det urartar snabbt. |
Blev så med EU / Schengen med helt öppna gränser inom. Men sedan handlar det om fega politiker för man kan neka dom.
För deras läger är olagliga och då är det inga problem utvisa dom och sedan neka dom tillträde igen. Eller säga att dom bedriver olaglig affärsverksamhet utan företag eller betalar skatt, det man med använda för neka dom inträde till Sverige igen. Finns extremt massa sätt för Sverige lösa problemet utan bryta emot den fria rörligheten för övriga. |
Citat:
Det var inget rasistisk med mitt inlägg, jag vill bara inte se tiggare som tillhör gäng och tigger utanför varje t-bana station och mataffär i Stockholm. Jag vill inte att mina barn ser det heller, fanns inte ett enda för på bara 10-15 år har problemet växt. Det är ok om man ser några riktiga tiggare någon gång, men nu är det inga vanliga tiggare, det är gäng som tigger systematisk dagligen. |
Citat:
|
De allra flesta av tiggare du ser nuförtiden i Stockholm och städer runtomkring är faktiskt inte romer (aka. zigenare) utan fattiga från Bulgarien samt Rumänien.
|
Citat:
Läs gärna på också om tiggeriet i Stockholm idag. Gå och prata med dem och försök sätta dig in i deras situation. Det är inte något systematiskt tiggeri med organiserade ligor bakom. Det finns absolut inga belägg för detta. Detta är ett faktum du bör läsa på om innan du hasplar ur dig saker som i din ursprungliga post. Okunskap går ofta hand i hand med rasism och att du sprider den gör mig ledsen. Många är tillräckligt dåliga på källkritik så att de kan tro på det du säger så tänk på vad du skriver. |
Citat:
Rasism? :D Vad är det för rasism? Det är beteende rasism i så fall, hade det varit utomjordingar hade jag haft samma åsikt, att det är fel att tigga i gäng VARJE DAG. Se på dokumentären så ser du att det är organiserat: https://www.youtube.com/watch?v=oJRGC8pMQU8 Sätta mig i deras situation? Då kan jag jobba som diskare svart för halva priset, inte tigga. |
Jobba svart är olagligt, det är det inte att tigga.
|
Citat:
Det är romer från bulgarien och rumänien. Har jag något emot romer? inget alls, men det är beteendet, det kommer bara att bli värre. Vill inte att mina barn växer upp i sån miljö. Vems fel är allt det här EU? Norge är inte med i EU vad jag förstår, har dem samma problem med tiggeriet? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson