FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Lite surt om den skulle ha kraschat så man skulle gärna vilja sätta in den i datorn och prova. Bifogar en bild hur kontakterna ser ut på den externa hårddisken.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja du får ta bort interfacekortet från hårddisken, det är SATA + ström troligen bakom det kortet som sitter i disken, är USB interface kortet osv osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Edit: JesperA verkar vara snabbare än mig med att fingra på tangentbordet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack för er tid =)
Och om jag inte är helt ute och cyklar, interface kortet är kretskortet som finns bakom den "folie skyddande" delen med ett par skruvar, se bild.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Edit: Om den inte sitter fastskruvad i "Folie skyddet" så ska det bara vara att ruckla lite för att släppa anslutningen med hddn. Annars om det inte går får du skruva bort "folie skyddet" och se om det sitter fast i något annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Så här ser det ut nu när jag tog bort den delen, ser det bra ut nu? ;-)
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har nu provat att sätta i den i burken och kablarna passade men datorn verkar inte vilja kännas vid hårddisken, kommer till startsidan där man kan se processorn storlek, hårddiskar m.m och den nämner bara den gamla som redan sitter i.
Trycker jag på någon av knapparna på tangentbordet så knäpper den bara.
![]() |
Svara |
|
|