FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja det är ett lågt tjutande så länge strömsladden är i. Ska prova att sätta i den internt i en burk och se om det kan hjälpa.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Har själv varit med om liknande där några av mina externa diskar genom tiderna slutat fungera som just externa. Majoriteten har gått att kasta in i stationära datorn internt, utan problem. Men vissa har helt enkelt kastat in handduken och förtidspensionerat sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja mycket märkligt är det som sagt.
Öppnade nu datalådan och fanns ingen passande kontakt. Hårddiskarna som finns i datorn kör med SSD diskar. Är det andra form av uttag på de äldre hårddiskarna?
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Men så gammel kan väl inte din disk vara så bör ju vara SATA i allt du har idag |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Lite surt om den skulle ha kraschat så man skulle gärna vilja sätta in den i datorn och prova. Bifogar en bild hur kontakterna ser ut på den externa hårddisken.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja du får ta bort interfacekortet från hårddisken, det är SATA + ström troligen bakom det kortet som sitter i disken, är USB interface kortet osv osv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Edit: JesperA verkar vara snabbare än mig med att fingra på tangentbordet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack för er tid =)
Och om jag inte är helt ute och cyklar, interface kortet är kretskortet som finns bakom den "folie skyddande" delen med ett par skruvar, se bild.
![]() |
Svara |
|
|