FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker det är på sin plats att den här tråden bumpas upp till toppen så att även nya medlemmar för veta om detta blufföretag.
Jag fick nyligen hem fakturor för ett antal domäner som jag inte ägt på närmare 4 år. Den ena för domännamn som jag överförde till Binero för ca 3 år sen. Det var dessutom påminnelser som dem skickade utan att jag fått något före det på vare sig mail eller i post. Förmodligen så tänkte dem kräma ur några kronor extra samtidigt som jag skulle bli stressad att betala.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan bara intyga att man ska hålla sig undan för Webbkonsulterna.
Gör allt för att försöka tjäna pengar på folk som inte har så bra koll. De har även otrevlig support och har inga problem att använda hot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Det här låter inte bra eller rättvist. Vi har sedan en tid tagit en snällare approch mot kunder. Krediterade vi inte fakturan när du kontaktade oss eller varför misskrediterar du oss nu? Alla domänsystem är helt automatiska och det är ju därför det är viktigt att meddela oss när en domän är flyttad/ska avslutas. För många TLD:s Får vi inte meddelande om detta automatiskt och vi kan ju inte gissa om du ska ha kvar en domän eller inte. Om du ger mig vilken faktura/domän det var så kan du få loggar på att vi har skickat ut den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Konstigt nog finns det, framförallt utomlands, flera aktörer som klarar av att hantera det trots allt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Oavsett bransch så måste ju varje leverantör ha koll på vilka kunder de har och vad man får fakturera för, det är inte bara att skicka ut fakturor som saknar grund.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Håller med Conny. Problemet ovan har inte med fakturering att göra utan folks ovilja att följa regler. Våra system fakturerar aldrig fel med undantag av.dk. Problemet är när folk tansferar ut efter fakturan är skapade eller skiter att säga upp trots flertalet påminnelser. Man kan ju inte ringa runt till 10 000 tals kunder och fråga.de flesta vill ju ha kvar sina domäner hos oss. Någon stans har kunden ett ansvar och så. Jag läser flertalet trådar om alla som klagar på Binero,Loopia mfl på att domäner ser ut att vara lediga, problem med registrering då en gammal kund spärrar. Vi har typ aldrig dessa problem eftersom vi tar in en uppsägning av kunden. Jag har kollat med alla som jobbat sista tiden och den enda missnöjda kunden hörde av sig Ang en faktura från 2009. Om det var denna kund som som puffade tråden vet jag inte men mycket har hänt i systemen 5 år. Att dra upp en så gammal tråd borde förbjudas. Någon admin borde radera hela tråden då det mesta inte stämmer eller har ändrats under årens lopp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ok. När jag jobbade med sådant här var det inte helt automatiserat och jag lade mycket tid på det; men nog tusan var jag inblandad när domäner flyttades. Nog kan det ha blivit fel någonstans någon gång, men på det stora hela hade vi koll och dubbelkollade gång på gång.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|