FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samma sak på mottagarsidan, det är ALDRIG ett företag som läser texten, utan en människa. Oftast sitter man inte i en stor grupp och läser ett brev utan man läser det på sitt rum i all sin ensamhet (även om man sitter i ett kontorslandskap). Vitsen är att sätta sig in i mottagarens situation, hur ser det ut i verkligheten för mottagaren/människan? En sak ska man har klart för sig och det är att affärer görs inte mellan företag utan mellan människor, oavsett hur stort företag man jobbar på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nu förstår jag att det är bra att bygga upp en personlig relation med de man arbetar med, men i detta fall är det ni/er/vi som gäller enligt mig. Ett annat exempel, privatperson pratar med en webbyrå (som inte är 1 person enbart dvs). "Hej! Skulle ni kunna göra detta projektet" kontra "Hej! Skulle du kunna göra detta projektet" Skulle kunna ge dig tusen exempel, i mina ögon och öron är det ni/vi/er som gäller när man pratar företag mot företag. Skulle jag däremot exempelvis prata direkt med ex. utvecklaren hos en av våra partners skulle jag använda jag/du, för då pratar jag till utvecklaren/personen och inte till företaget. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|