FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
*En sak som ger en hög säkerhet för en billig peng är ju en Chrombook, funderar bara på om jag klarar mig på den i jobbet. Det mesta går att göra, men blir lite omständigt kanske, kostar inte så mycket att prova.
*Dock hade en Operabook, FireBook varit bra mycket bättre. *CAD-datorn kan ju vara offline för det mesta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Edit: sökte och fann detta. That cloud storage is what scares people about using a Chromebook. There is a fear that documents are inaccessible when no web connection is available. That used to be true but no longer as Google documents and spreadsheets are available for viewing offline. Documents can be edited offline and have changes synced when a connection is available. Note that while Microsoft Office docs can be accessed in Google Docs, only genuine Google Docs are accessible offline using the Google Docs app. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Oki, finns det någon mening att använda en VPN till en Chromebook?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tittade på hur lång tid det skulle ta att "knäcka" ett lösenord skapat av Lastpass (Bruteforce):
Auto-genererat: 7×10^182 År, dock går det ju snabbare att rikta in sig på min lastpass lösenord och när man är inne där få fram det lösenordet. Lastpass admin: 3×10^19 År Vilket är en betydligt "snabbare" metod. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|