Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Lexbase kör åter igång

Visa resultat för omröstning: Är det en tjänst som bör existera?
Absolut, ser inga problem med det 16 48.48%
Nej, den personliga integriteten blir lidande 17 51.52%
Antal röster: 33. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-04-06, 10:48 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Ärligt, vem VÄLJER att bo i ett sådant?! Och nog lär en del ekonomiska fifflare hamna på Lexbase, även/på grund av att de miljontaxerar.
Jag har bott i ett sådant frivilligt och det var ärligt talat den bästa bostaden jag haft. Nära till ett utmärkt joggingspår, nära till ett vackert naturreservat och en lagom stor sjö och bäst luft i hela stan enligt mätningar som gjorts. Med andra ord betydligt trevligare omgivning än nu när jag bor centralt i en storstad och tvingas anstränga mig för att inte riskera framtida luftrörsinfektioner och cancer varje gång jag vill ta en joggingrunda.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-06, 11:04 #22
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Och det kan du inte i ett villaområde då och ha egen trädgård?

Stor skillnad på ett miljonprogram ghetto i någon förort som är på med nyheterna ofta, eller en mindre stad och villaområde.

Alla som har pengar bor ju inte i en storstad, utan finns ju väldigt fina områden med villor eller med egen strandtomt i fin miljö.

Om jag nog bodde i Sverige hade jag inte sagt nej till fin lägenhet innanför tullarna, men skulle även samtidigt då vilja ha en villa med strandtomt eller liknande så man kan variera miljön.

Och idag kostar ju en villa i mindre stad nästan gratis emot vad du får för liten klädkammare till lägenhet centralt i storstad.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag har bott i ett sådant frivilligt och det var ärligt talat den bästa bostaden jag haft. Nära till ett utmärkt joggingspår, nära till ett vackert naturreservat och en lagom stor sjö och bäst luft i hela stan enligt mätningar som gjorts. Med andra ord betydligt trevligare omgivning än nu när jag bor centralt i en storstad och tvingas anstränga mig för att inte riskera framtida luftrörsinfektioner och cancer varje gång jag vill ta en joggingrunda.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-06, 11:13 #23
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av altruixm Visa inlägg
På vilket vis beter jag mig? Du menar att jag skriver på WN.se att jag via Lexbase vill kunna ta reda på om det bor en dömd pedofil i mitt bostadsområde? Det är väsentlig skillnad på att uttrycka en önskan om att göra något och att faktiskt göra det.
Därför att det är tydliga tecken på irrationellt beteende och rädsla som är negativa för såväl individen som samhället. I så fall utgör potentiella ej dömda pedofiler en större fara eftersom ingen har koll på dessa än. Ej förlamade pedofiler kan också röra på sig och är fullt kapabla att begå brott annat än i hemkvarteret. Det är bättre att lära ett barn att gå över vägen än att vara livrädd för bilar hela livet. Ingen utöver relevanta myndigheter har reell nytta av sådan information och det är endast de som bör ha tillgång till den.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2014-04-06 klockan 11:20
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-06, 13:12 #24
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Därför att det är tydliga tecken på irrationellt beteende och rädsla som är negativa för såväl individen som samhället.
Jag håller med.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017