Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kronofogden för 2500 kr?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-03-25, 18:20 #11
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
altruixm:
Om du ska gå vidare så skicka ett PM. Vi har dragit kunder till KFM och det är fler
avgifter du har rätt att ta ut än vad Conny skrev.

2500 kr är en självklar summa att dra till KFM. Svin som inte betalar ska inte komma
undan. Alla dina kostnader påför du kund så deras skuld kommer bara växa och växa.

Det är kutym att du skickat 2 påminnelser innan du går till KFM. Första går bra via
e-post och den andra via snigelpost.
Se svar ovan och ja, personer som väljer att handla, få leverans men inte betala är icke önskvärda. Det är "business", vi ger och vi tar, känslorna får vi ta på AW
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-26, 20:17 #12
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Kunden har betalat.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-27, 07:25 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Eftersom kunden betalade nu så verkar det högst osannolikt att kunden inte tänkte betala fakturan. Ett par påminnelser till hade nog varit en bättre idé. Nu har du helt säkert förlorat denna kund för all framtid vilket kan vara trist om du inte har ett stort överflöd av kunder.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-27, 09:54 #14
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Eftersom kunden betalade nu så verkar det högst osannolikt att kunden inte tänkte betala fakturan. Ett par påminnelser till hade nog varit en bättre idé. Nu har du helt säkert förlorat denna kund för all framtid vilket kan vara trist om du inte har ett stort överflöd av kunder.
Tack för informationen.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-27, 10:16 #15
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Eftersom kunden betalade nu så verkar det högst osannolikt att kunden inte tänkte betala fakturan. Ett par påminnelser till hade nog varit en bättre idé. Nu har du helt säkert förlorat denna kund för all framtid vilket kan vara trist om du inte har ett stort överflöd av kunder.
Av ren nyfikenhet då, hur många gånger ska man påminna innan det enligt dig är ok att skicka det vidare till KFM? 40?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-27, 11:54 #16
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Eftersom kunden betalade nu så verkar det högst osannolikt att kunden inte tänkte betala fakturan. Ett par påminnelser till hade nog varit en bättre idé. Nu har du helt säkert förlorat denna kund för all framtid vilket kan vara trist om du inte har ett stort överflöd av kunder.
Det är ju skickat flera påminnelser, om man inte får en bra förklaring och tex ett önskemål om uppskov, ska man bara lägga sig platt och låta kunden slippa betala?

Vi har löst det så att vi säljer en del av våra fakturor på factoring. Dit går alla nya kunder de första fakturorna, vissa utvalda kunder och alla kunder som missar betalning i rimlig tid.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017