Citat:
Ursprungligen postat av LTMplay
Jag tycker nog ändå att man får ha någon sorts grund om man ger sådan kritik, kanske inte just det grammatiska men att personen påpekade att vi inte skulle vara professionella. Vi hade då redan bett om ursäkt för en kommentar som inte skulle ha uppskattas.
Frågan var iallafall hur man skall bemöta detta. För nu har jag säkert skrivit tack för din kritik 3 gånger och finner inget annat svar.
|
Du ska ALDRIG "bemöta" kritik.... Därför att det är den personens personliga åsikter. Om personen i fråga tycker så, så är det en korrekt åsikt och det är inget du ska bemöta.
Tacka för personens synpunkter och gör de ändringar du tycker är befogade och strunta i resten.
Min devis är: Lyssna ALLTID på andras synpunkter och kritik, men ta besluten vad du ska göra själv, det är i slutändan ditt system. Det är skillnad på att lyssna på synpunkter/kritik respektive att BLINT LYDA allt vad andra säger.....
När du kommunicerar med någon som lämnar kritik så ska du över huvud taget inte framföra dina synpunkter på kritiken i sig. Du ska lyssna och ställa mer frågor så du får kritikern att berätta så mycket som möjligt av sin kritik/synpunkter. Allt detta är sen underlag till nästa version av ditt system, men du sållar ju själv sen. Men sålla inte redan i detta tidiga insamlingsskede, utan låt kritikerna prata till punkt.