Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Folk & Destruktiv kritik

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-02-04, 13:39 #1
LTMplay LTMplay är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 10
LTMplay LTMplay är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 10
Jag tycker nog ändå att man får ha någon sorts grund om man ger sådan kritik, kanske inte just det grammatiska men att personen påpekade att vi inte skulle vara professionella. Vi hade då redan bett om ursäkt för en kommentar som inte skulle ha uppskattas.

Frågan var iallafall hur man skall bemöta detta. För nu har jag säkert skrivit tack för din kritik 3 gånger och finner inget annat svar.

Senast redigerad av LTMplay den 2014-02-04 klockan 13:41
LTMplay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-04, 16:48 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av LTMplay Visa inlägg
Jag tycker nog ändå att man får ha någon sorts grund om man ger sådan kritik, kanske inte just det grammatiska men att personen påpekade att vi inte skulle vara professionella. Vi hade då redan bett om ursäkt för en kommentar som inte skulle ha uppskattas.

Frågan var iallafall hur man skall bemöta detta. För nu har jag säkert skrivit tack för din kritik 3 gånger och finner inget annat svar.
Du ska ALDRIG "bemöta" kritik.... Därför att det är den personens personliga åsikter. Om personen i fråga tycker så, så är det en korrekt åsikt och det är inget du ska bemöta.

Tacka för personens synpunkter och gör de ändringar du tycker är befogade och strunta i resten.

Min devis är: Lyssna ALLTID på andras synpunkter och kritik, men ta besluten vad du ska göra själv, det är i slutändan ditt system. Det är skillnad på att lyssna på synpunkter/kritik respektive att BLINT LYDA allt vad andra säger.....

När du kommunicerar med någon som lämnar kritik så ska du över huvud taget inte framföra dina synpunkter på kritiken i sig. Du ska lyssna och ställa mer frågor så du får kritikern att berätta så mycket som möjligt av sin kritik/synpunkter. Allt detta är sen underlag till nästa version av ditt system, men du sållar ju själv sen. Men sålla inte redan i detta tidiga insamlingsskede, utan låt kritikerna prata till punkt.

Senast redigerad av Conny Westh den 2014-02-04 klockan 16:52
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017