FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Så trött jag är på dessa personer/företag som köper upp en jävla massa domäner och sedan sätter en massa skit annonser på sidan..
När man själv vill köra något seriöst och domännamnet i sig passar perfekt för det. Skickar man sedan ett mejl till vederbörande så ska de ha 10 - 100 000 kr för domänen.. Tröttsamt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Location, location, location. Vill man ha nåt bra får man betala, så är det bara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
För övrigt så kan man fundera på om inte Skatteverket borde dregla om man ska resonera som du gör. Domänägares värde på tillgångar borde skrivas upp rätt brutalt med samma resonemang. Tror knappast att domänskojarna skulle uppskatta att deras domänportföljer värderas till i snitt 1000 gånger mer än inköpspris av Skatteverket... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det här är ju ett problem som många har - ska man starta hotell eller restaurang så måste man också ha ett rejält kapital om man vill finnas på de mest attraktiva platserna. Det är inget konstigt alls med det utan en självklarhet för de flesta. För övrigt så är du troligtvis inte ensam om det du vill göra om det perfekta domännamnet redan är upptaget (oavsett hur det sedan används). En riktigt bra idé varken står eller faller med "det perfekta domännamnet". Se bara på vad alla startups heter numera.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-11 klockan 16:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Varför skulle det vara ett problem för oss domänskojare tänker du?
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
LVP http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4...4rdets_princip |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Diskussionen har förekommit tidigare och det finns olika åsikter och det kommer aldrig att ändras. Vissa här är domänmonster och varför skulle de ändra sig, jag kommer ju inte att ändra min åsikt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag får själv en massa förfrågningar på domännamn som jag inte vill sälja för under 50k, vilket köparen ofta tycker är "ocker". Visst, jag anser inte domänen vara värd 50k idag, men jag, liksom många andra har nog en investeringshorisont på 5, 10, ja ibland 20 år. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|