FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ser ju ut lite som en parkerad domän enligt mig. Säkert funktionell, men första instinkten är att klicka på "back" i webbläsaren.
Varför så stora typsnitt? De som har nedsatt syn kan ju enkelt zooma in. Principen är bra, men designpris? Jahaja. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Även mitt första intryck var en parkerad domän.
Men förmodligen (läs: förhoppningsvis) har de testat webbplatsen noga bland försökspersoner bland allmänheten innan.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En design är inte bra bara för att den är flashig eller snygg, den ska fylla sitt syfte helt enkelt. Jag tycker definitivt att detta är bland det bästa jag sett på nätet de senaste åren. Funktionell design är extremt viktig i sådana sammanhang.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Design förmedlar känsla, såsom förtroende och tillit, och skall inte inverka negativt på innehåll och funktion. Men det här (www.gov.uk) är ju Bootstrap mer eller mindre rakt av, så det inger varken förtroende eller skapar tillit (hos mig). Annars skulle väl alla köra ostylad HTML rakt igenom, det skulle väl vara optimalt? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-22164715 Det bör väl ändå säga lite mer än vad du eller jag personligen tycker om den ![]() Sen håller jag själv med flera andra här om att Skatteverkets hemsida är riktigt bra numera även om jag personligen tycker videoklippen är lite onödiga ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-05 klockan 15:01 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|