FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tack för dina synpunkter! Jag personligen tror att det bästa användningsområdet för sidan samt appen blir att hitta saker i närheten. Exempelvis om du är ute och kör bil och behöver hitta någon bemannad bensinstation eller närmsta snabbmatsresturang som har öppet, då fungerar exempelvis kartfunktionen utmärkt då den även sorterar bort de som ej är öppna. Olika butiker har ju även olika öppettider, så istället för att gå in på varje enskild ElGiganten på deras sida, så kan du enkelt få en översikt på alla öppna i din stad. Det är väl främst de användsområderna som kommer vara mest populära, och en hel del smarta funktioner i appen som vi hittills inte vill gå ut med. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det tråkiga med att inta ha med någon sådan unik funktion redan från början är att ni troligen förlorar en användare som mig. Första besöket betyder allt för mig. Om jag inte är extra intresserad av en tjänst så kommer jag med största sannolikhet inte tillbaka vid ett senare tillfälle för att se om sajten blivit bättre. Nu vet jag ju om något ni planerar att göra men i normalfallet är det inte så
![]() Vad är egentligen anledningen till att Hitta.se inte redan gör det här? Det borde ligga i deras intresse känns det som.
![]() |
#53 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://oppettider.nu/karta Givetvis blir den bättre med appen då det finns positionering vad användaren är. Går ju att gå genom IP eller begära platsinformation men som du säker vet är den aldrig exakt. Har testat olika implmentationer, och jag som bor i Västerås visade Hacksta/Hallstahammar och det är nog mer förvirrande för användaren än hjälpsamt. Då är det bättre att man kan knappa in sitt postnummer/stad, genom webbsidan då alltså. En hel del spännande saker kommer komma inom kort, bl.a riktig marknadsföring. Vi har bara legat uppe en månad och har redan gjort stora framsteg med bra trafik, rankar högt på öppettider (bland top 5 den kommande google-uppdateringen) och då har vi inte startat igång våran "riktiga" marknadsföring och arbete med varumärket. Skall bli intressant! |
|||
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Medlem
|
Snygg sida men hur säkerställer ni aktualiteten i informationen?
Personligen använder jag Google till detta, då de i den nya fina rutan vid sidan av resultaten även visar öppettiderna (där det är aktuellt) om man söker på något. |
||
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Okej, då kan jag passa på att recensera den funktionen också då
![]() * När jag söker på "Gamla stan" får jag upp "Öppettider i närheten av Stockholm", det är långt ifrån alltid jag vet postnummer för det område jag besöker ifall det hade gett bättre resultat * Jag tvingas få upp en karta där precis allt visas från början vilket man normalt sett aldrig är intresserad av. Det blir väldigt segt på en långsam uppkoppling och onödigt segt även på en snabbare. Det är också en onödig belastning för er. * Frågan är om kategorier är så intressant? "Butiker" är nog till exempel ganska meningslöst, det vanliga måste väl ändå vara att man är ute efter en specifik typ av butik t.ex. blomsterhandel eller klädbutik? Känns som att det är bättre med en friare taggning som kan ge lite bättre sökmöjligheter.
![]() |
#56 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
2) Det finns två sätt att tackla detta. Antingen ladda allt en gång, och sköta resterande (sökning m.m) mestadels frontend - eller att ladda in nya när man navigerar runt. Problemet med det senare är att det kan bli stor belastning och många frågor om användare rör runt i kartan, och att cacha allting och verifiera att den ännu inte är laddad tar nog mer på resurserna, tror jag. 3) Här är det en tidsfråga. Visst kan vi gå in och lägga till olika sökord för varje butik, exempelvis blomsterhandel, klädbutik, teknik, osv osv. Men med över 12000 unika butiker/affärer (och växer konstant) så blir det mer en tidsfråga än annat. Något att ha i åtanke är att vi lanserade för en månad sen och uppdaterar, ändrar om och fixar till kostant, så en version två är nog inte långt bort ![]() Mvh, |
|||
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Att de 12000 butikerna är unika är väl att ta i. Idag är det mesta (tyvärr) kedjor och många andra butikers namn avslöjar mycket. Långt ifrån alla behöver nischas manuellt.
![]() |
#59 | |||
|
||||
Medlem
|
En liten grej.. Om jag som nu på morgonen kl. 9 kollar på en butik som inte öppnar förrän kl. 10, så står det att butiken "har stängt för dagen" - vilket är något man säger när butiken har stängt, inte när den inte har öppnat ännu. :-)
|
|||
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
"I närheten av ..." visar inga öppettider, gör den tämligen jobbig att använda även om den hade gett relevanta resultat. Relevant är väl var närmaste bank och/eller närmaste Swedbank finns, snarare än att polisen, 7 eleven och hemmakväll är grannar? I nuläget ser jag inget som stärker den sidan mot att Googla efter öppettiderna och få officiell information som med större sannolikhet stämmer. Där får du dessutom information om vilka banktjänster de utför på just det kontoret. Jag tror ni måste hitta mervärdet i att verkligen hitta vad som är relevant för besökaren i jakt på öppettider, t ex andra butiker/kontor som ersätter det stängda (men det finns säkert många andra exempel på mervärdesfunktioner), annars är officiella sajten enklare och ger mer information.
Stängt ämne |
|
|