FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Eller använd Thrift. Citat:
Visst, du kan säkerligen hitta något som inte finns färdigt men som finns färdigt en annan miljö. Liksom åt andra hållet. Men PHP har en väldigt stor OSS community vilket arbetar till dess fördel.
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Vart finns detta communityt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Wonderful!!!!
Phalanger 3.0 funkade klockrent, genererar en .NET exe-fil!!! Mitt första "Hello, World!"-program blev en 4608 bytes exe-fil. Man installerar Phalanger och kan då samtidigt installera .NET 4.0 (Mono eller använda native som jag redan hade installerat). Just nu testade jag dock inte integrationen med Visual Studio utan körde commandoradsvarianten. Man skriver "phpc /target:exe hello.php" för att kompilera min PHP-fil och då skapas en Console-applikation som jag ville. använder man flaggan "/target:winexe" så får man en windows-applikation. "/target:web" skapar en webbapplikation, "/target:dll" skapar en DLL. "phpc /help" för hjälp.... Men det roligaste var att det funkade.... Det är tydligen studenter på Universitetet i Tjeckien som har utvecklat denna kompilator med Apache-licens. Nu ska jag forska vidare och pressa kompilatorn till bristningsgränsen så får vi se vart jag hamnar.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Din guide är en guide till hur man installerar en PECL extension utan PECL. Säger sig kanske självt att man måste göra allt manuellt då? Har du PECL installerat så kör du just PECL install <packagename> och lägger till en rad du får fram i din php.ini (så du fritt får välja huruvida du vill ha den i cgi/cli osv).
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Komponentbaserad arkitektur är ett måste i större system så det har jag verkligen inget emot. Jag skulle dock inte vilja bygga ett system som består av massa "black boxes" som jag inte har kontroll över. Jag tror skillnaden främst ligger i mentaliteten här. Inom open suorce vill man absolut inte droppa in färdiga bibliotek eller klasser i form av förkompilerade filer. Man vill ha full kontroll över källkoden. Jag skulle se det som ett väldigt stort problem och en väldigt stor risk om jag baserade mitt system på komponenter som jag inte har möjlighet att ändra i. Det är väldigt stor risk. Det kanske finns en kritisk bugg som bara inträffar i ett väldigt specifikt fall men som råkar vara vanligt i mitt system. Då vill ja kunna gå in och fixa buggen tills dess att det kommer en uppdaterad version. Har man inte tillgång till källkoden måste man vända sig till leverantören och om de inte tycker att det är kritisk eller prioriterad bugg kan du få vänta flera månader eller inte få någon fix alls. jag vill inte göra mig beroende av saker som jag inte har kontroll över helt enkelt. Trenderna inom IT visar även att open source är framtiden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Om du fortfarande inte kan se några fördelar med PHP efter den här diskussionen så kan du nog ge upp och fortsätta leva i forntiden. Att gilla C# och .NET är inte att leva i forntiden men att helt sonika vägra inse hur det ser ut idag på nätet trots åtskilliga påpekanden från flera personer som är väl insatta i open source-miljön är en högst märklig inställning. Du vägrar helt enkelt ta in något som ligger utanför din världsbild ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-06-27 klockan 22:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tänkte bumpa tråden med en nyhet från IDG idag då någon tyckte att PHPs största svaghet är att det inte går att kompilera...
http://www.idg.se/2.1085/1.516626/lyft-for-php |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sen har vi starkare typning och bättre objektorientering så börjar det gå åt rätt håll... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |