FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det har väl inte undgått någon domen i förvaltningsrätten där man nu ska betala TV-licens för innehav av datorer. Visserligen ska detta överklagas men domen lär stå kvar.
http://www.dn.se/ekonomi/datorinnehav-kraver-tv-avgift/ Men det finns möjlighet att slippa detta genom att skicka in ett intyg om blockering. Längst ner på denna sida finns information om detta. http://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Foretag/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Helt otroligt att datorer anses ”avsedda att ta emot tv-sändningar”... Så innan SVT la ut sina sändningar på nätet så var min dator som jag köpte för många år sedan INTE avsedd för detta? Eller hur tänkte de nu... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Och en talesperson för Radiotjänst sa tidigare idag att eftersom det inte har fått in något större antal intyg av blockering så är detta ett bevis på att företagare tycker detta med TV-licens på datorer är bra...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad är det för hinder för den statliga tv:n att införa inloggingar till tvutbudet? Att har man betalat får man tillgång till tv på nätet. Antar att det är inskrivet i någon lag?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Lite som företagare skulle skicka ut ej beställda produkter och sedan tvinga personerna betala för dessa utskickade varor. Det är tydligen inte lagligt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Rätt sjukt, staten ska ha lagligt rätt skicka ut bluff fakturor.
En orsak varför det är bra anledning flytta ut från skitlandet Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() TV-licensen börjar spåra ut lite grann nu. Politikerna måste ganska snabbt bestämma sig för en av fyra möjliga lösningar: * köra det helt skattefinansierat * inloggning / betalkanaler * sluta sända via nätet * lägga ner
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Dumt, så himla dumt alltihopa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Om "vi" nu skall ha Public Service-TV och alla (undantaget Amishfolket) är berörda, så är väl det väl betydligt smidigare att ta det via skattesedeln. Sen slipper vi denna debatten (nåja, nästan), som pågått i decennier.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
För mig får de gärna ta ut en avgift i licens. Jag tycker SVTPlay är något av det bästa som finns. Dock ser jag gärna att det hade funnits i skatten jag redan betalar så man slipper se "tvånget".
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|