Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny design på webbyrå

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-09, 10:14 #1
Stefan Johanssons avatar
Stefan Johansson Stefan Johansson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2010
Stefan Johansson Stefan Johansson är inte uppkopplad
Medlem
Stefan Johanssons avatar

Reg.datum: Aug 2010
Några små buggar:
1. På sidan "Referenser" funkar din scroll inte riktigt, din header blir överkörd av content - dessutom funkar inte menyn när man har scrollat ned, man måste scrolla upp igen för att kunna klicka på länkarna. http://puu.sh/3bDgn.png
2. På "Kontakt"-sidan: om man skall skicka ett meddelande men glömmer att fylla i något fält, så rensas övriga fält. Det är alltid schyst om man får en möjlighet att komplettera med det man glömt, utan att behöva skriva om de fält man redan fyllt i tidigare.

Testat i Safari och Chrome på en Mac. Felet med menyn i punkt ett uppstår ej i Chrome, dock blir headern överkörd även där.
Stefan Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-09, 10:50 #2
simonwellander simonwellander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2013
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av shad Visa inlägg
Några små buggar:
1. På sidan "Referenser" funkar din scroll inte riktigt, din header blir överkörd av content - dessutom funkar inte menyn när man har scrollat ned, man måste scrolla upp igen för att kunna klicka på länkarna. http://puu.sh/3bDgn.png
2. På "Kontakt"-sidan: om man skall skicka ett meddelande men glömmer att fylla i något fält, så rensas övriga fält. Det är alltid schyst om man får en möjlighet att komplettera med det man glömt, utan att behöva skriva om de fält man redan fyllt i tidigare.

Testat i Safari och Chrome på en Mac. Felet med menyn i punkt ett uppstår ej i Chrome, dock blir headern överkörd även där.
Jo jag visste om den där buggen och hade fixat det men glömt att ladda upp det på FTP:n. Hursomhelst provade jag att ta bort den fixerade positioneringen på headern, det blev bättre enligt mig.

2. Jo jag vet, jag måste fixa validationen som frontend istället. Det blir nästa grej att göra

Edit: Glömde säga att jag nu har fixat footern också, och lite andra smågrejer.
simonwellander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-09, 10:56 #3
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2013
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2013
  • Loggan har en fyrkant på förstaidan, men inte på de andra sidorna.
  • Du skriver att jag har en gammal browser (ie7 for life, jobbet kräver denna) ta bort denna om man tryckt bort den en gång.
  • Skriv inte att du är 17år gammal, skryt om vad vad du är bra på istället.

Sen offtopic som, de andra. Mycket enklare att göra en hemsida till en kund då man har en kravspec. Till sig själv har man ju inte det.
Tsarraz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-09, 11:11 #4
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Tsarraz Visa inlägg
Loggan har en fyrkant på förstaidan, men inte på de andra sidorna.
Fixat!

Citat:
Du skriver att jag har en gammal browser (ie7 for life, jobbet kräver denna) ta bort denna om man tryckt bort den en gång.
Det är en plugin som jag aktiverat på Cloudflare. Jag tror inte jag kan göra så mycket ang det, förutom att avakitvera pluginen då.

Citat:
Skriv inte att du är 17år gammal, skryt om vad vad du är bra på istället.
Hmm, det är nog en bra idé! Som sagt så ska jag lägga ner en del tid på texterna så fort designen är "nästan klar"

Citat:
Sen offtopic som, de andra. Mycket enklare att göra en hemsida till en kund då man har en kravspec. Till sig själv har man ju inte det.
Precis.
simonwellander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017