FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nu är ju denna pojk i sina unga år, och inte lika erfaren som vissa andra (slutsats draget på uppvisade kunskaper), och det gör det naturligt att man frågar mycket. Men jag förstår helt klart hur du tänker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Utbildning, teori, praktik, böcker, internet(sajter/bloggar). Men även att leka och prova sig fram är ett bra instrument. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Då är det bra att lägga ut sina verk på ett forum eller annan kanal där man kan få synpunkter om sitt verk. Även de allra bästa gör på detta sättet. Att trådskaparen ber om att få synpunkter på sin hemsida (hans kunskaper), betyder inte att han nödvändigtvis inte kan sin sak, utan många gånger kan det vara för att man vill veta om det är något i sina kunskaper som behövs förbättras. Det kan ingen bok, eller att leta inspiration, säga till dig på ett bättre sätt än att rådfråga riktigt folk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
När jag läser den texten och tittar på hans kod så får jag inte ihop det. Först lär man sig att koda ordentligt, man bygger,läser på, testar,misslyckas, tittar på andra, frågar andra om råd (jag hjälper mer än gärna till) - sedan, när man känner att man behärskar kodningen börjar man hjälpa andra och ta betalt för sina tjänster. Inte i omvänd ordning. Det är som med vilket annat hantverk som helst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag förundras varje gång jag ser en hemsida trilla ut på feedback som knappt är klar till 80%.. Det känns på något sätt oseriöst, som om att man inte orkar mer, och därför ber om andras synpunkter på vad mer man kan göra.. Vi kan dra slutsatsen att, driver man en webbyrå måste man ha koll på både kodning och kommunikativ-design (om det är det man erbjuder). Man ska inte behöva be om synpunkter på sin egna sida, det är något man skall behärska själv. Däremot, vill man ha synpunkter på andra sidor man skapar, speciellt när det kommer till utseende, och interaktionen mellan olika funktioner mm, så är det en helt annan femma. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En hel del marginalfel på ipad,
Sen ser jag att du kör position:fixed, det buggar på IOS. Olika fonttyper och ingen struktur i storlekar. Är detta en moddad wp-mall? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Nej det är inte en moddad wp-mall.. Gjord från scratch såklart. Jag tar ju självklart betalt för kunskaperna jag besitter, och hittills har jag gjort alla jobb gratis. Jag tar ju inte lika mycket betalt som konkurrenterna som har bättre kunskaper och erfarenhet än jag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|