Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Börjar skräppost ses som rumsrent eller blir svenska It-företag allt mer desperata?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-14, 00:52 #24
alle9134 alle9134 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 33
alle9134 alle9134 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 33
En viktig debatt som förs i denna tråden tycker jag. Personligen så är jag fullständigt emot SPAM och obeställd e-post.

Tråkigt dock att läsa att så pass många inom vår bransch verkar tycka att det är ok. Eller är det så att många gärna utnyttjar detta tillfälle för att försöka rättfärdiga sitt beteende?

Har samlat ett gäng artiklar om spam, pul och obeställd e-post här:
http://nyhetsbrevskola.se/gratis-nyh...epostadresser/

Problemet med spam är att det faller lite mellan två myndigheter Datainspektionen och KU och två lagar. Eller om man vänder på det så kan man dra nytta utav två lagar och två myndigheter för att få bukt på problemet.

Marknadsföringslagen säger att man får göra utskick till aktiebolag. Men enligt Pul så är en e-postadress en personuppgift tex förnamn.efternamn@företag . se då börjar det bli knepigare att per definition göra obeställda massutskick .

Är det en privatperson som använder denna e-postadress? eller är det ett företag?

För att vara på den säkra sidan skicka till info@företag (AB) . se

För att vara på den moraliska sidan, skicka endast till personer/företag som du varit i kontakt med.
alle9134 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 

Taggar
abrahamson, funderingar, infobyte, skräppost, spam


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017