Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nya problem hos city

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-07, 10:16 #1
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
Snitttiden speglar hela populationen under given tidsperiod, inte bara ditt samtal.
Du skämtar väl?
DanielN är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 10:23 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av DanielN Visa inlägg
Du skämtar väl?
Nej varför skulle han göra det?

Tråkigt att du förlorade en kund men samtidigt så måste jag nog säga att din kund har dålig förståelse för systemdrift och såna vill iallafall jag helst vara utan.

"Shared hosting" betyder i praktiken "extended risk" och därmed också "more problems" tillsammans med "shared costs". Det måste man alltid ha med i beräkningarna. Det kan du upplysa dina kunder om.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 14:42 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
"Shared hosting" betyder i praktiken "extended risk" och därmed också "more problems" tillsammans med "shared costs".
Välformulerat! Kommer att ta inspiration från ditt uttryck. Jag tror vi webbhotell medvetet undviker att informera om detta faktum, vi går ofta istället ut och använder ord som "Unik driftsäkerhet", "Redundans" istället.
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 14:50 #4
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Nej varför skulle han göra det?

Tråkigt att du förlorade en kund men samtidigt så måste jag nog säga att din kund har dålig förståelse för systemdrift och såna vill iallafall jag helst vara utan.

"Shared hosting" betyder i praktiken "extended risk" och därmed också "more problems" tillsammans med "shared costs". Det måste man alltid ha med i beräkningarna. Det kan du upplysa dina kunder om.
Kan inte mer en att hålla med. Den här kunden verkar något speciell och verkar inte alls förstå sig på hur drift i server miljöer fungerar.

Men men det är alltid tråkigt att tappa en kund.. Men i de här fallet gör de nog inte så mycket.
ZynX är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 15:34 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Kan inte mer en att hålla med. Den här kunden verkar något speciell och verkar inte alls förstå sig på hur drift i server miljöer fungerar.

Men men det är alltid tråkigt att tappa en kund.. Men i de här fallet gör de nog inte så mycket.
Håller med. Det gäller ju att kunna förklara för kunden hur saker och ting fungerar också. En del personer vägrar tyvärr ta in ny kunskap, då kan man inte göra så mycket annat än att bita i det sura äpplet och gå vidare med vetskapen att man slipper en krångelkund framöver.

Såna bekymmer råkar man ju annars ut för hos alla webbhotell. Större företag och myndigheter råkar också ut för haverier trots att de betalar en hel del för sin drift. Det enda man kan vara säker på är att teknik kommer alltid att krångla förr eller senare Personligen tycker jag dock det är mycket bättre med ett stort totalhaveri än att det är många små, korta avbrott över en längre period.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-07, 15:37 #6
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Personligen tycker jag dock det är mycket bättre med ett stort totalhaveri än att det är många små, korta avbrott över en längre period.
Hehe, så kan man också se på det, ska hålla det i åtanke
Danielos är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017