Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone - erfarenheter??

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-17, 19:29 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Angående Karlsson, om det nu råkar ha blivit något fel med just hans konto och det dröjt så pass länge vore det då inte betydligt bättre att bara skapa ett nytt konto till honom och flytta över allt till detta?

Håller med Fredrik om att själva driften varit mycket bra hos Crystone men alla problem är kopplade till kontrollpanelen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-17, 19:42 #2
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Angående Karlsson, om det nu råkar ha blivit något fel med just hans konto och det dröjt så pass länge vore det då inte betydligt bättre att bara skapa ett nytt konto till honom och flytta över allt till detta?

Håller med Fredrik om att själva driften varit mycket bra hos Crystone men alla problem är kopplade till kontrollpanelen.
Problemet är lite för stort för att "bara" byta konto då det handlar om ex antal tusen domäner. Men som sagt, det är sedan Januari bollat till vår leverantör utav kontrollpanelen och jag har samt min kollega på supporten jagat och varit på dom ofantliga gånger om just detta kontot.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-23, 08:19 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Håller med Fredrik om att själva driften varit mycket bra hos Crystone men alla problem är kopplade till kontrollpanelen.
Det är nästan det viktigaste, hellre så än tvärtom.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-23, 09:19 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det är nästan det viktigaste, hellre så än tvärtom.
Naturligtvis men jag ser ju gärna att både drift och kontrollpanel håller hög standard
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-18, 19:25 #5
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Mina erfarenheter från idag.

Jag hjälper en kompis med utveckling av hans hemsida. F n en wordpress-sajt som har fungerat utan problem sedan november 2011.

Idag meddelade min kompis att hemsidan är nere "Service unavailable" står det bara samt att mailen också är nere.

Loggar in på kontrollpanelen och ser att lagringsutrymmet (2GB) är maxat - med hur mycket står dock inte.
Jag undrar varför man inte meddelat kund att lagringsutrymmet börjar ta slut och att tjänster kan komma att stängas av som en följd av detta?!

Det blir iaf mycket pillande med att ta bort filer, så det inte framgår vilken mapp som utnyttjar mest.
Jag tar iaf bort så att det är 50MB ledigt, till en början, bara för att få upp sajten och mailen igen, men inget händer.
Hittar ingenstans att starta om applikationspoolen.

Jag ringer supporten - skönt med 24/7 - men blir bortkopplad. TVÅ gånger. Tragiskt.

Använder chatten och får snabbt kontakt med någon, men det är som att prata med en telefonsvarare. "Kontrollera dina databasgenvägar". Erh, va?
Inget nämnt om övernyttjande av lagring eller varför mail och webben ligger nere. Blev hänvisad att skicka ett mail till teknisk support.
Varför finns ens chatten, undrar jag då!?


Så, nu iofs mailat till tekniskt support, men fortfarande oklart varför tjänsterna ligger nere och hittar inget på sajten som säger att man stänger ner dem om man överutnyttjar lagringen.


Tack för ingenting, Crystone!
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-18, 20:49 #6
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Mina erfarenheter från idag.

Jag hjälper en kompis med utveckling av hans hemsida. F n en wordpress-sajt som har fungerat utan problem sedan november 2011.

Idag meddelade min kompis att hemsidan är nere "Service unavailable" står det bara samt att mailen också är nere.

Loggar in på kontrollpanelen och ser att lagringsutrymmet (2GB) är maxat - med hur mycket står dock inte.
Jag undrar varför man inte meddelat kund att lagringsutrymmet börjar ta slut och att tjänster kan komma att stängas av som en följd av detta?!

Det blir iaf mycket pillande med att ta bort filer, så det inte framgår vilken mapp som utnyttjar mest.
Jag tar iaf bort så att det är 50MB ledigt, till en början, bara för att få upp sajten och mailen igen, men inget händer.
Hittar ingenstans att starta om applikationspoolen.

Jag ringer supporten - skönt med 24/7 - men blir bortkopplad. TVÅ gånger. Tragiskt.

Använder chatten och får snabbt kontakt med någon, men det är som att prata med en telefonsvarare. "Kontrollera dina databasgenvägar". Erh, va?
Inget nämnt om övernyttjande av lagring eller varför mail och webben ligger nere. Blev hänvisad att skicka ett mail till teknisk support.
Varför finns ens chatten, undrar jag då!?


Så, nu iofs mailat till tekniskt support, men fortfarande oklart varför tjänsterna ligger nere och hittar inget på sajten som säger att man stänger ner dem om man överutnyttjar lagringen.


Tack för ingenting, Crystone!
Hej Allstars, vi stänger inte ner någon pga utrymmet, vi skickar mail till dessa och informerar om det.

Detta ska absolut inte behöva hända någon kund hos oss, men om du skickar ditt ärendenummer till mig här eller via epost ([email protected]) så ser jag till att vi kollar ditt ärende direkt.

Åter igen, ledsen att du upplevt denna support av oss.

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017