FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej, nu börjar droppen rinna över bägaren. Vår server har varit nere i över 2 timmar snart på grund av en DDos som toppar 800k PPS. Vi inser att detta inte är hållbart och undrar om någon på forumet erbjuder eller kan tänka sig erbjuda DDos-skydd till ett förmånligt pris?
Kanske vill ni se hur bra era skydd funkar men samtidigt tjäna på det? Hör gärna av er om ni har något. Vänligen |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ta en titt på Cloudflare.com
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är för en Minecraft-server eller?
I så fall fungerar inte CDN-lösningar som CloudFlare utan du måste filtrera trafiken och det är ganska avancerat iom att spel använder UDP. Det finns lösningar men de som är bra är väldigt dyra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis. Jag testar AssetGateway nu, det är ett seriöst företag som hjälper många stora minecraft servrar men problemet är att deras proxys ligger någonstans i USA. Detta får min server att bli otroligt seg när trafiken passerar genom deras filter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har arbetat inom spelutveckling, MMORPG, och då var det TCP som gällde. Viktigt att alla paket kommer fram. Skulle vi däremot jämföra mot Counter-Strike, FPS, så är det mer viktigt att ha en väldigt bra flyt än att något paket skulle skickas 2 sekunder senare. Varför du nämner CDN inom spel förstår jag inte heller. CloudFare som många andra liknande tjänster fokuserar på http/s, statiskt content. Att använda CDN till något som detta rekommenderar jag inte. @Dakota Fokusera inte på självaste Minecraft, utan på en server som kan palla trycket. Jag förstår fortfarande inte hur ett botnet riktat mot en Minecraft-server kan vara så stort att det drar ner servrar(plural?), gång på gång. Inte alla sitter på ett botnet, utan i många fall använder andras och då brukar de ta en viss slant för det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Funderar starkt på att uppgradera till en server med 1gbps istället för 100/100 mbps om det nu gör en skillnad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Trafik kostar, stora DDoS längre tid kan bli mycket trafik.
Du kan bygga avancerade filter på UDP med, antingen blockerar du på TTL värdet på IP paketen. Har du tur så har attack TTL värde som inte stämmer överens med win ip stack. Visst inte helt optimalt blockering alltid men. Annars L7 filter som kollar innehåll i udp paketen och blockerar efter det. Annat är blockerar efter size på udp paketet. Så allt går lösa tekniskt. Men erbjuda sig ta emot DDoS billigt är annan sak, även om vi sponsrar lan med 10Gbit och toppar runt 1Gbit gratis sponsor trafik är inte det samma sak som köra avancerad filter lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||