FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är för en Minecraft-server eller?
I så fall fungerar inte CDN-lösningar som CloudFlare utan du måste filtrera trafiken och det är ganska avancerat iom att spel använder UDP. Det finns lösningar men de som är bra är väldigt dyra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Precis. Jag testar AssetGateway nu, det är ett seriöst företag som hjälper många stora minecraft servrar men problemet är att deras proxys ligger någonstans i USA. Detta får min server att bli otroligt seg när trafiken passerar genom deras filter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har arbetat inom spelutveckling, MMORPG, och då var det TCP som gällde. Viktigt att alla paket kommer fram. Skulle vi däremot jämföra mot Counter-Strike, FPS, så är det mer viktigt att ha en väldigt bra flyt än att något paket skulle skickas 2 sekunder senare. Varför du nämner CDN inom spel förstår jag inte heller. CloudFare som många andra liknande tjänster fokuserar på http/s, statiskt content. Att använda CDN till något som detta rekommenderar jag inte. @Dakota Fokusera inte på självaste Minecraft, utan på en server som kan palla trycket. Jag förstår fortfarande inte hur ett botnet riktat mot en Minecraft-server kan vara så stort att det drar ner servrar(plural?), gång på gång. Inte alla sitter på ett botnet, utan i många fall använder andras och då brukar de ta en viss slant för det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Funderar starkt på att uppgradera till en server med 1gbps istället för 100/100 mbps om det nu gör en skillnad.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|