Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jag tror att du har en TV. Jag är övertygad om att närmare 99 av 100 svenskar som äger en smartphone också äger en TV. Att någon enstaka smartphone-ägare inte också har en TV är ett högst marginellt problem skulle jag vilja påstå. Hade man finansierat det via skatten istället, vilket en hel del önskar (sannolikt även ett antal smartphone-ägare), så hade denne fått betala oavsett. Det är idag en ganska saftig summa att betala för en student eller fattig ensamstående mamma att betala. Ifall det inte blir fråga om en skattefinansiering så borde man kanske sänka avgiften för vissa grupper. Idag är det ganska få studenter som betalar avgiften, eller åtminstone så var det så när jag pluggade.
|
Jag har ingen TV. Jag har aldrig skaffat en sådan sedan jag blev antagen i Lund. Det finns dock en TV i korridorens kök. En annan student står för den avgiften, han har själv valt att göra så eftersom han köpt TVn. Jag tittar nästan aldrig på den TVn och läser mina nyheter på Internet.
Ja, jag har en dator, men jag tänker inte betala någon avgift för den. Den är avsedd för mina studier, inte för att titta på TV, och så anser jag inte att den är avgiftspliktig.