FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det UNIKA värdet är att snickaren har gjort detta förr och att han vet exakt vilka klinkers du ska ha som passar i just ditt fall. Det unika behöver inte vara unikt i hela världen, men det måste vara unikt för just den specifika kunden. Annars blir konsekvensen att kunden har flera likvärdiga alternativ att välja mellan och då blir det endera slumpen eller lägst pris som avgör vem som får jobbet. Därför behöver man som leverantör "profilera sig" så man gör ett intryck på kunden som får kunden att bortse från konkurrenterna, det är detta som blir konsekvensen av att erbjuda ett UNIKT värde. Om man inte ens kan erbjuda ett värde (i det här specifika fallet är värdet Webbdesign) så sitter man med något unikt som ingen vill ha. Erbjuder man ett VÄRDE utan att vara UNIK så kommer man ha 3000 konkurrenter och om kunden har 3000 likvärdiga VÄRDEN att välja mellan så är det i slutaändan LÄGSTA PRIS som avgör vem som får jobbet. "Race to the bottom". Företagsnamnet i detta fall är samma som ägarens namn, och det är inget fel i att använda det, jämför med byggbolaget "Olov Lindgren Aktiebolag" som är ett känt byggföretag som jag sett lite varstans i Stockholm vid renovering av en del hus. Men likförbannat så är det ett företsgnamn och därmed utstrålar det en viss image till betraktaren. Och jo, det ÄR viktigt att visa upp företagets namn när man gör marknadsföring, det är ju själva syftet med marknadsföringen att göra företaget känt för fler, och därmed locka till sig fler kunder som flugorna dras till en sockerbit eller fjärilar och bin dras till vissa blommor. Om inte webbsidan är till för marknadsföring så kunde det ha räckt med att finnas med i någon av de elektroniska telefonkataloger som det finns 20 på dussinet av på internet. PS. Tartaren, du får nog ställa fram en riktigt stor spyhink för GK kommer jag ta upp fler gånger.... :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vill börja med att tacka alla för feedbacken, speciellt ConnyWesth och tartareandesire som hade många intressanta åsikter. Jag försöker ta till mig all feedback, bearbeta den med mina egna tankar och åsikter och sedan få ut ett så bra resultat som möjligt.
Jag har bytt ut kryssen i punktlistan mot orangea check-bockar. Jag tror inte folk missuppfattar bockarna som något dåligt (som kryssen) bara för de är orangea och nästan röda. Kryssen när man hovrar över bilderna är utbytta till förstorningsglas som många föreslog. Jag håller med om att det ser bättre ut med förstorningsglas och att kryssen kan missuppfattas som en error eller något dåligt. Har skrivit om länkarna med stora bokstäver i menyn. Kryssen i menyn låter jag dock vara kvar som avskiljare, jag tror inte det var just kryssen i menyn som kritiken riktade sig mot, eller har jag fel? Simply Delicious är i nuläget inget företag utan bara ett portfolio som visar upp mina verk och samtidigt förhoppningsvis kan ragga några kunder. Min kundkrets är mest lokala småföretag eller vänner. Angående punkterna ConnyWest påpekade som att göra mig unik, förklara mer vem jag är och vad jag gör, det håller jag med till 100%. Men jag tror att jag kommer gräva mig djupare in i de delarna när/om jag utvecklar Simply Delicious till ett företag och nu i början bara ha en snygg sida som jag kan visa vänner/lokala företag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|