Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad gör man i min situation?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-02-03, 06:19 #18
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Okej! Men som jag förstod det så ska man som vanligt betala löneskatt när man tar ut pengar som lön - men får man inte göra köp genom bolaget och på så sätt kunna vinna kvar lite pengar på det? Det kanske är omoraliskt/fult spel men om pengarna ligger i bolaget och man köper något genom det?
Det finns inga som helst krav på att du måste ta ut lön ur bolaget. Du kan låta alla pengarna vara kvar där.

Företaget får köpa allt det behöver för sin verksamhet och får då göra avdrag för dessa kostnader i bolaget. Det behöver bara skatta för det resultat som blir kvar i bolaget på boksutsdagen efter att man först gjort avsättningar till periodiseringsfonden. Det om slutligen blir kvar efter att alla skatter och löner är betalda blir vinsten.

Det är inget fulknep att företaget köper saker till sin verksamhet för oskattade pengar, det är så det ska gå till.

Och det är i princip du själv som avgör vad föetaget behöver (med visst omdöme)....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017