FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Blir förvånad dag efter dag på dig Conny. Tråd efter tråd finner man dina inlägg fyllde med massvis av nummer, "stora" ord och långa texter, men i grund och botten har du mer än ofta helt fel.
Tänker inte gå in på detta djupare, men kika Fiverr.com eller mängder av kloner... Suck.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat:
Då tror jag betydligt mer på crowdfunding som börjar komma på allvar även i Norden nu.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-29 klockan 13:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dra ett exempel för mäklare, ska de betala arbetsgivaravgift för att de helt enkelt står i mitten av ett köp. Om man ska följa lagboken så ligger 50lappen/Fiverr osv osv på det torra, och då går frågan till moral, vilket är en egen fråga i sig, men jag tycker det är helt okej då det rör sig om små summor. Edit: Och Snabb nämnde ju att de har haft kontakt med skatteverket och revisor, och de fortsätter, så det tyder ju på att det är okej. Senast redigerad av yakuzaemme den 2013-01-29 klockan 12:58 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
En bättre jämförelse är kanske affiliate-nätverk. Och du vet säkert hur det fungerar för företag och privatpersoner. Affiliate-nätverket är en mellanhand mellan annonsör och publisher. Affiliatenätverken betalar skatter för publishers som är privatpersoner och skatt för sin provision/avgift. Alltså jag tror inte du ska se det som Conny eller någon annan skriver som något negativt. Det görs i all välmening och för att växa med en sådan tjänst så krävs det att man följer lagstiftningen. Detta är helt klart ett hinder/problem för tjänsten som måste behandlas på något sätt. Senast redigerad av daniel_ den 2013-01-29 klockan 13:05 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag är mycket mån om att det jag skriver är korrekt. Så har jag fel så är jag villig att korriger avad jag skriver. Men då måste du komma med fakta inte bara subjektiva och svepande omdömen som helt saknar fakta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|