FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Betygsätter några webbhotell utifrån deras support utifrån min erfarenhet. Listan talar inte för hur jag anser webbhotellet är att rekommendera kvalitet eller prestandamässigt, utan endast hur supporten bemött mig.
One.com = 4 + Support dygnet runt, alltid hjälpsamma. - En del supporttekniker kan mindre än mig när jag kontaktat dom. - Ingen telefonsupport. Oderland = 5 + Svarar på mail och telefon snabbt + Ansvarstagande Binero = 4 + Vill det bästa + Mkt trevliga och hjälpsamma - Långa väntetider FSData = 1.5 + Vill väl + Oftast jättetrevliga - På tok för mkt att göra - Ibland dåligt morgonhumör (opersonligt ohövliga) - Kollar eller svarar inte på sin info@ e-postlåda (alls) - Har ett icke-epost ticketsystem med separat inloggning - Kan dröja 3-9 dagar på att svara på ticketärenden. (Haft ~10-12 supporttrådar 2011-2012 alla likadant) - Ibland hemska telefonköer (1 samtal före i 35 minuter) - Ringer ibland aldrig tillbaka eller bara 3 korta signaler Loopia = 5 + Snabba, trevliga, hjälpsamma, mkt kunniga Surftown = 4 + Hjälpsamma, svarar snabbt, även mitt i natten City Network = 2.5 + Vill väl - Något snurriga ibland (kompetensmässigt) - Hade lite branschavvikande idéer hur problematik skulle åtgärdas (mcgyverlösningar) - Dåligt uppdaterad wiki EgenSajt = 5 + Bemötande, ansvarstagande, vårdar varumärket + Svarar snabbt + Generös kompensering vid missnöje En bra dag kan alla erbjuda med, men vad som är viktigt tycker jag är hur en support är ansvarstagande och hur den minsta kunden blir bemött. Senast redigerad av njoy den 2012-12-23 klockan 02:23 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|