Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W
Där har du ju så klart helt rätt. Om man däremot ska spinna vidare på ditt exempel ang besiktning så är ju den marknaden numera avreglerad. Om du då har möjlighet att välja den traditionella bilprovning som fungerar precis som nu, eller en ny aktör som faktiskt hjälper dig och påminner när det är dags för besiktning mm till samma kostnad, vem skulle du då välja?
Det är ju lite det vi webbhotell har som konkurrensmedel, att leverera tjänster som underlättar för kunderna och på så sätt få den kunden att komma till just vårt webbhotell.
|
Exakt, det blandas lite friskt mellan två saker i den här tråden så det blir kanske lite förvirrande för en del. Det är en sak vad som juridiskt är kundens respektive leverantörens ansvar, det ska man inte behöva diskutera om avtalen är väl utformade. Sedan är det som du säger en helt annan sak om man som företag vill erbjuda kunden någon extra service för att se till att även de som slarvar är nöjda i slutändan. Det är en evig balansgång där man inte heller vill låta detta gå ut över de skötsamma kunderna.