FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
men tecknar du dig för ett konto på en server i UK fungerar del väl alldeles utmärkt? Några Svenska servrar tror jag inte de har? Dessutom är de alltid lika trevliga när man behöver support, ett sort + Senast redigerad av SajtXL den 2012-10-14 klockan 14:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Min produktsida med ca 25 requests, externa requests borträknade, laddar på 0.3s från amsterdam med tools.pingdom.com, sidan i din signatur laddar 16 requests på ca 0.7s. Imponerar ju inte stort direkt, men Inleed kanske har andra kvaliteter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
En evenemangssida med evenemanget idag har legat nere, nu blir man ordentligt trött på one. Tråkigt för alla som vill kolla resultat etc. Kommer inte rekommendera one igen, den saken är säker
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Vilket webbhotell använder du då? Jag prisar Inleed.se för allting: Support, snabbhet, enkelhet. Visst kanske det finns snabbare alternativ men för den billiga pengen tycker jag att Inleed.se är absolut bäst. Senast redigerad av Dakota den 2012-10-14 klockan 21:41 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har haft med One.com att göra ett par gånger den senaste tiden p g a kunduppdrag. Ungefär hälften av gångerna jag skulle göra något med ett One-konto var det struligt, om inte bara väldigt segt så var filservern eller databasservern trasig. Kan tänka mig att One.com spelar i toppligan när det gäller överförsäljning.
Supporten var iaf lätt att komma i kontakt med, dock upptäcke jag brister i den interna kommunikationen hos One.com. Jag hade problem med att det inte gick att installera plugins inifrån en Wordpress-installation. Felsökte själv och upptäckte att det förmodligen handlade om nätverksproblem då ingen metod för att hämta filer fungerade, blev alltid connection timeout, no route to host eller dyl. Chattade med supporten som skyllde på de plugins som var installerade vid tillfället. Så jag skrev: "Om jag raderar sajten och lägger in en helt ren WP så kommer det alltså fungera som det ska?". "Visst" svarade supportnissen. Sagt och gjort, men problemet kvarstod. Efter det tog det över ett dygn och en hel del onödigt merarbete och supportärenden fram och tillbaka innan One.com-supporten till slut kläckte ur sig att nätverksproblemet redan var känt av serverteknikerna och att problemet drabbade samtliga av deras kunder. Uselt säger jag bara. Jag kommer iaf alltid att avråda från One.com. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan inte annat än instämma med föregående talare.
Även jag har några kunder som ligger på One och det strular i 9 av 10 ggr vid uppdateringar. Värst är deras inställning (cache??) som gör att det tar mellan 10-15 min innan man ser förändringen "live" på sidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
AndersN - tillåter inte One att du kör utan cache på något sätt om du önskar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En gång tänkte dom inte ens svara på min supportfråga pga att jag ej var den registrerade ägaren på kontot eller kontatkade från från en adress på den domänen. Spelade ingen roll att jag hade deras kundnummer och kunde uppge vem som stod på kontot osv. Slutade med att kontoägaren fick maila in och förklara att jag jobbade på uppdrag för dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok tack Anders.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|