Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

DatingFactory

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-14, 21:58 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Samt tartar : df tjänar 35% den som har kontot tjänar 65% på båda nya och återkommande betalningar . Hur kalkylerar du det till att det endast är df som tjänar pengar ? Tjänar inte han som startar sin sida nåt tjänar inte df något heller . Kan säga att i sverige finns det redan ett flertal personer som drar in mellan 40-80.000 kr mån på detta . Det går med hårt arbete - mina guider på bloggen är en bra bit på vägen för dem som vill ta sig dit . Detta med mättad marknad. Kan tala om att för de allra flesta som har df sidor i sverige ökar vinsten med 10% minst varje månad och det är inget tecken på mättad marknad .
Det finns de som drar in mer än så på att handla med skrot också, det innebär inte att de flesta lyckas om de börjar med detta... Det är självklart lätt att hävda vilka siffror som helst utan att visa upp några bevis Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.

Vad jag menade med att småsajterna inte tjänar några pengar handlade inte om provision eller dylikt utan att bolaget tjänar lika mycket på 1000 småsajter med 5 kunder vardera som en större med 5000 kunder. Lyckas man inte något vidare så är det för det mesta bättre att satsa på något annat än att harva vidare med något som inte fungerar, antingen på grund av att det knappast går att erbjuda något unikt gentemot konkurrenterna (vilket är ganska typiskt för white label-system), för att marknaden saknas eller för att man helt enkelt inte är bra på det man gör. Det gäller oavsett om det är dating eller mobilspel. Man måste som företagare se till lönsamheten framför allt.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-09-14 klockan 22:05
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-14, 22:28 #2
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det finns de som drar in mer än så på att handla med skrot också, det innebär inte att de flesta lyckas om de börjar med detta... Det är självklart lätt att hävda vilka siffror som helst utan att visa upp några bevis Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.
Jag kan som oberoende tredje part intyga vad Knullis säger. 30K/månaden är f.ö lite pengar i jämförelse med resten av affiliatevärlden, så jag förstår inte varför du finner detta orimligt.

Vad beträffar cheferna tror jag inte du pratat med en enda av dem, och jag tror heller inte att du känner till deras arbetsförhållanden; Tanya Fathers, den "importerade chefen", var frun till World Dating Partners ägare, och skapade sedan DatingFactory. Det har alltså ingenting med 'importerad arbetskraft' att göra - att du gör sådana antaganden utan att ha substans/bevis är rent ut sagt sjukt.

Citat:
Vad jag menade med att småsajterna inte tjänar några pengar handlade inte om provision eller dylikt utan att bolaget tjänar lika mycket på 1000 småsajter med 5 kunder vardera som en större med 5000 kunder. Lyckas man inte något vidare så är det för det mesta bättre att satsa på något annat än att harva vidare med något som inte fungerar, antingen på grund av att det knappast går att erbjuda något unikt gentemot konkurrenterna (vilket är ganska typiskt för white label-system), för att marknaden saknas eller för att man helt enkelt inte är bra på det man gör. Det gäller oavsett om det är dating eller mobilspel. Man måste som företagare se till lönsamheten framför allt.
De tjänar mer på en stor sida med 5000 kunder eftersom de administrativa kostnaderna är mycket lägre.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-15, 01:26 #3
Sathack Sathack är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Sathack Sathack är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.
Alltså, vad menar du exakt med det där?
Sathack är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-15, 08:10 #4
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2011
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Sathack Visa inlägg
Alltså, vad menar du exakt med det där?
Ja det undrar jag med, vilken dum kommentar.
Dom sliter ju dygnet runt hela DF staben.
Vi som träffat "Ukrainskorna" live vet att dom är superproffs, mycket ödmjuka och dessutom extremt hjälpsamma.
Lisa kan gärna få bli svensk statsminister så kanske Sverige lyckas till slut också!
Tråkigt att dom ska bli utdömda på det där sättet av nån "äkta svensk manlig webmaster" som ju är måttstocken för vem som ska få driva företag på internet...eller??

Hacka gärna på whitelabel men tänk efter, varenda icabutik, statoilmack, satsgym, mcdonaldsrestaurang är ju fysiska whitelabels!
Den som marknadsför "sin" whitelabel bäst och/eller har bäst domännamn lyckas bäst helt enkelt.
Alla får chansen att testa sina ideer/domäner helt gratis, vad är det för fel med det?
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-16, 00:30 #5
Webmasterpros avatar
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2008
Webmasterpro Webmasterpro är inte uppkopplad
Medlem
Webmasterpros avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Att det schweiziska bolaget Caerus hämtar sina kvinnliga chefer från Ukraina ger åtminstone mig ganska otrevliga vibbar.
Vilken etnicitet cheferna på Caerus har är ju totalt orelevant? Sjukaste jag hört. Som chef är väl huvudsaken att man sköter sitt jobb korrekt, vilket de gör mer än väl.

Du verkar ha en otroligt negativ inställning mot Datingfactory och den trevliga samt hjälpsamma personalen som kontinuerligt arbetar för att göra detta white label program bättre (bland annat Knullis).

Mitt tips är att pröva på Datingfactory i mån av tid, så kommer du inse potentialen. Jag vet bland annat folk som tjänar riktigt bra på DF igenom att kombinera sina skickligheter på PPC trafik med diverse nisches på DF.

Sedan så kan man tjäna riktigt bra på DF, jag är säker på att Knullis har lyckats otroligt bra.

Har också läst om en kille vid namn "Thomas Voullemir" som fick sin DF datinghemsida för handikappade omtalad i en tidning. Han har också gjort stora framsteg.

Marknaden för dejting kan f.ö aldrig bli mättad (folk som säger detta vill bara att mindre folk ger sig in i denna nische) eftersom vår värld är så pass stor att tusentals människor gör slut dagligen och vänder sig till nätet för att hitta en ny partner. Har även pratat med folk som får mat och vatten på bordet via PoF, en enda trafikkälla av tusentals.

Just my two cents...

Senast redigerad av Webmasterpro den 2012-09-16 klockan 00:35
Webmasterpro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017