Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

inArchive.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-28, 12:03 #81
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2006
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar

Reg.datum: May 2006
http://www.sydsvenskan.se/bostad/hem...iga-styrelser/
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-28, 18:57 #82
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Medlem

Paper Clip I vanlig ordning, utanför ämnet

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är relevant eftersom du påstår att InArchive är ett problem för våra egna webbplatser. Kan du inte visa på några specifika effekter så faller hela ditt resonemang
Så du kan alltså inte utgå från fakta och det som är relevant, utan du måste utgå från något annat?

Citat:
... och det enda du då gör är bedriver en kampanj mot en enskild sajt som du verkar avsky mer än allt annat i världen.
Du är fri att tycka vad du vill, hur ologiskt och oriktigt det än må vara.

Citat:
För övrigt så måste väl även du inse att du gör någonting fel med tanke på de reaktioner du får här? Lite självdistans skulle inte skada...
Visst vet jag att jag gör fel. Jag skulle inte brytt mig om att kommentera alla dumeheter och irrelvanta kommentarer i denna tråd.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-28, 19:24 #83
Medlem

Medlem

Red flag Ostyrt forum!

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Det gäller inte bara för Bosse, utan för flera debattörer i tråden.
Det är modigt att våga gå emot en samling av mobbare, som inte tycks ha något annat att göra än att försöka förstöra relevanta och viktiga trådar. Tänk bara på att rätt vad det är, när dessa människor tröttat på att försöka förstöra denna tråd med sina meningslösa kommentarer, så kan de ge sig på dig.

Jag vill avråda alla från ens tanken att försöka stötta mig på något sätt här eftersom risken är att ni också snart utsätts för liknande trakasserier.

Likheterna med Flashbackforumet är slående. Där finns det heller inga moderatorer som bryr sig. Egentligen är det värre här där man kanske vill tro att WN är ett seriöst forum. Att sedan dessutom en moderator ger sig in i gängmentliteten gör kanske inte saken bättre.

Det är som flugor på en sockerbit. Har väl en börjat så dröjer det inte länge förrän likatänkande surrar runt.
Oläst 2012-07-28, 19:54 #84
Medlem

Medlem

Thumbs down Ej till tråden hörande kommentar

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Bo Göran, du kanske inte har sagt det rakt ut i tråden men det står ju "Expert på sökmotoroptimering. Driver Sveriges största sajt om bostadsrätter" i din signatur.
Du förstår alltså inte heller skillnaden på
1) om InArchive-frågan på något sätt handlar om SEO
och
2) mig?
Oläst 2012-07-28, 19:57 #85
Medlem

Medlem

Pen Kan man komma längre bort från vad tråden handlar om?

Citat:
Jag blev också lite intresserad av vem Bosse är och kollade upp domänen hotpot.se på IIS.
Kommentarerna tar sig allt mer löjliga former. Det är onekligen lite sorgligt att se hur illa människor kan bete sig. Vad får du ut av detta kw_wasbi? Har du verkligen inget bättre för dig?
Oläst 2012-07-28, 20:00 #86
Medlem

Medlem

Lightbulb Meningslös kommentar utanför tråden

Ursprungligen postat av tartareandesire
Vill ni två fortsätta er personliga fejd så ta det via PM så vi andra slipper läsa eländet.

Citat:
Nej! Det är ju underhållande
Ja, det kanske man kan tycka. Tråkigt bara att vissa vill förstöra en seriös och allvarlig fråga av betydelse för så väldigt många med barnsliga kommentarer.
Oläst 2012-07-28, 20:07 #87
Medlem

Medlem

Comment Som alltid, utanför tråden...

Citat:
Många verkar intresserade, men problemet verkar vara att de inte håller med dig.
Ja, många verkar intresserade av att ägna sig åt trakasserier och infantila påhopp, men det kanske inte är så bra? Blir kanske svårt att ta något på allvar i detta forum när ett dylikt barnsligt beteende tillåts i forumet.

Citat:
men problemet verkar vara att de inte håller med dig.
Hur många gånger ska jag behöva skriva att jag inte bryr mig det minsta om ifall det finns dem som inte håller med mig? Tvärtom hoppas jag att det finns någon - utöver Nikke Lindqvist - som gör detta. Men då får dessa personer säga vad de inte håller med om och förklara varför de är av annan åsikt.

Det enda som är viktigt är att de som har det minsta förnuft begriper allvaret i situationen, samt sitt eget bästa, och vidtar åtgärder mot brottligt beteende av den typ som InArchive ägnar sig åt.
Oläst 2012-07-28, 20:11 #88
Medlem

Medlem

Thumbs up Ej inom ämnet

Citat:
Måste medge att Bosse lyckats ganska väl med sin mission. länk till sökresultat
Ja, jag är inte det minsta orolig för att budskapet inte går fram. Men jag tror det hade ändå varit bra om man kunnat hålla en seriös diskussion om detta så kanske kampen mot aktuell brottslighet - inkl. i framtiden - kunnat effektiviseras.
Oläst 2012-07-28, 20:25 #89
Medlem

Medlem

Exclamation Ännu ett försök att hitta tillbaka till vad tråden handlar om

Jag konstaterar att Nikke Lindqvist är av åsikten att ingen ska eller behöver göra något överhuvudtaget åt InArchives brottsliga verksamhet.

Eftersom inlägg #64 drunknat i en mängd av irrelevanta kommentarer vill jag upprepa vad jag skrev där, i förhoppning att det är möjligt att hitta någon som är intresserad av att diskutera sakfrågan istället för att ägna sig åt den typ av trams som denna tråd fyllts upp av.

Nikke, du tycker inte man ska kritisera InArchive för sina lagbrott, du anser att man ska fortsätta låta InArchive sabotera för svenska webbplatser och du har inga argument för någonting du säger överhuvudtaget.

Du kan inte bemöta sakliga argument på ett sakligt sätt utan måste hänvända dig till personangrepp och du vågar inte svara på en enda fråga som skulle visa att dina åsikter inte är förenliga med verkligheten. Man kan bara konstatera att du befinner dig på en tråkigt låg nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
Men det har ju extremt mycket med saken att göra.

Själv tycker jag inte personangrepp har med något att göra.

Citat:
För det jag säger, är att sajter som inArchive inte utgör något som helst hot mot andra sajters närvaro i Googles sökresultat.

Och då säger jag att du har fel.
Förutom av allt annat som visar på att du har fel så visar de 170.000 besökarna/månad - i inledningsskedet av InArchives brottsliga bana - som landat på fel sajt att här kan det inte skada att stämma i bäcken.

Citat:
Det är min enda utgångspunkt, och det är enbart i det avseendet jag avser att ha några åsikter om den.

Men Nikke Lindqvist! Det är inte den enda utgångspunkt du har. Du har flera, och en av dessa är att man ska låta alla göra som de vill oavsett om de bryter mot lagen eller skadar andra.
Du hävdar att du inte har några åsikter om InArchive, men det är ju just vad du har. Och dessa åsikter överensstämmer med mina. Sedan får var och en använda sitt eget förnuft för att avgöra vem av oss som har rätt. Mina frågor till dig som du inte velat svara på ger kanske en bra indikation om detta?

Citat:
Den som upplever inArchive som ett hot, den har väldigt mycket att lära om hur Google har utvecklats de senaste åren, och den som ser sin sajts Google-närvaro påverkas av inArchive,

Du får gärna tycka att jag har mycket att lära om "hur Google har utvecklats de senaste åren". Men själv bryr jag mig inte ett skvatt om detta, utan för mig är bara det som gäller idag relevant.

Citat:
den borde ägna sin kraft åt att göra sajten bättre istället för att storma mot väderkvarnar.

Finns inga väderkvarnar var jag sitter, och vädret är lugnt!
Jag värnar om andra i motsats till dig som anser att man inte ska göra något åt dem som på illegala vägar försöker sabotera hela länders webbplatser.

Jag ägnar mig åt information. Sedan är var och en fri att göra vad den vill. Det finns t ex två vägar som jag har föreslagit. Den som förstår sitt eget bästa lägger i alla fall ner några få minuter på detta.

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-28 klockan 20:27
Oläst 2012-07-28, 20:54 #90
Medlem

Medlem

Pen Rättelse

Missade att rätta upp en felskrivning i ovanstående inlägg med upprepning av inlägg #64, men som ingen tycks ha reagerat på eftersom det för vissa tyvärr var viktigare att ägna sig åt osakligheter utanför ämnet än att hålla sig till tråden.

"Och dessa åsikter överensstämmer med mina" ska naturligtvis vara;
Och dessa åsikter överensstämmer inte med mina.

Framförallt för den som följt de få sakliga inläggen i denna tråd så var det naturligtvis uppenbart, men vill för ordningens skull ändå göra denna lilla korrigering.
Svara

Taggar
bottar, copyright, inarchive.com

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017