FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, du har rätt.
Men om företaget anses av skatteverket att ha fast driftställe i Sverige så ska bolaget skatta i Sverige till svensk skatt. Här står vad som gäller: http://www.skatteverket.se/foretagor...800064933.html Då spelar det inte roll om landet inte finns med i svarta eller gråa CFC-listan (Malta). Ska man göra det så ska man göra det ordentligt, som jag sa innan. Alltså på ett korrekt och lagligt sätt. Alltså att verkligen flytta bolaget. Allt annat är fusk och inte ok enligt mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fast så simpelt är det inte, Sverige har inte någon juridiskt makt över utländska företaget.
Så Sverige kan få anse vafan dom vill var företaget har haft driftställe eller inte, dom har ingen makt att kräva ett utländskt företag att betala skatt alls i Sverige. Nu pratar jag om tjänster då, blir ju lite svårare att ha butik och fabriker i Sverige för dom blir under Svensk lag. Svensk lag gäller bara personer och företag som finns i landet, sedan fast driftställe handlar i grunden inte bolagskatt utan mer om moms och om man har svenskar som anställda. Det finns väldigt många sätt att göra saker lagligt, är bara mer en administrativ process i en viss ordning. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|