Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur mycket bör man omsätta?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-29, 23:58 #12
makaflOws avatar
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem
makaflOws avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Omsättning är fel ord att använda, du bör beräkna efter vinst före löneutgifter.

Beror vilken levnadsklass du vill ha med, jag har avkastningskrav att ha 1 miljon netto per år i privat inkomst. Vilket jag anser är en rimlig levnadsklass.
Precis, det var de jag menade. Mina krav är inte så höga just nu, däremot är mitt mål att dubbla omsättningen (vinst före löneutgift) med det dubbla för varje år som går.

Att ta ut 15 000 kr netto kostar företaget ca. 22 000 kr varje månad och då måste jag tjäna in 264 000 kr efter alla andra omkostnader varje år.. Tycker det låter väldigt lite?

Nu ännu en fråga, ska jag fortsätta med mitt arbete framför datorn på "heltid" eller ska jag ta ett "vanligt heltidsjobb" som min far kallar det och köra firman på sidan av och på så vis kunna spara in dessa 22 000 kr varje månad? Vilket tror ni är bäst, om vi blickar framåt? Är det att arbeta ännumera framför datorn eller är det att ta ett jobb och köra firman på sidan om?

När är det värt att flytta verksamheten utomlands för att slippa skatta bort alla pengarna?
makaflOw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017