Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad är den mest effektiva whitehat strategin just nu?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-26, 11:56 #9
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Varför har inte textbyråer tagit över SEO-bolagens kunder vid det här laget?

Länkar är, och kommer under lång tid framöver, vara mer avgörande för sökmotorplaceringar än mediokert kontra suveränt innehåll. Att försöka utmanövrera konkurrenter med bra innehåll i en SERP med minsta lilla konkurrens är en lång väg att gå, så på det sättet är det minst sagt långsiktigt.

Att bygga länkar är en konst i sig. Man kan fabricera länkar som Googles algoritm omöjligt kan genomskåda. Misstaget många gör är att vara för ivriga, giriga och oförsiktiga. Ofta får man bara ett filter på sig. Det ska mycket till om man portas totalt från sökresultaten. Men för de som inte vet hur man tar sig ur filter kan det kännas som en portning eftersom man fortsätter simma i kölvattnet.
Jo precis, antingen fortsätter man att försöka "lura" google med sådant skit. Eller så inser man att ens sida antagligen inte har särskilt mycket värde om det är DÄR man lägger mest av sin energi. Jag snackar inte om mediokert kontra skitbra content, jag ser inte på innehåll på det sättet. Skit i länkar, skit i annonser, skit i allt i början. Det sista som internet behöver är någon liten "infosida" som är överoptimerad för att ägaren ska tjäna några hundringar.

Build it and they will come. Men då får man ju bygga något orginellt och ambitiöst.
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017