Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad är den mest effektiva whitehat strategin just nu?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-09, 18:53 #1
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg
dvs sökmotoroptimering i sig är blackhat. För att svara på din fråga tror jag inte det är många som är intresserade av att skriva strategier på ett allmänt forum.
Google själva anser att SEO är bra om det utförs på rätt vis. Och tillslut gagnar användarna.

Det som fungerar bäst idag är:

1. Göra bra grejer som användare vill ha.
2. Se till att skaffa trafik, utan att fuska sig till den, dvs köpa trafik osv. Som i kombo med ovan ger naturliga inlänkar.
3. Följa den uppsjö rekommendationer kring seo och webbplatsen generellt som google själva tillhandahåller och uppdaterar kontinuerligt:
http://support.google.com/webmasters...n&answer=35291

Ibland blir jag nästan rädd när jag ser hur många som fokuserar på "blackhat" metoder som funkar sådär, och har hööög risk. När de missar värdefulla fundamentala saker som google själva är öppna med att de kollar på.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-09, 19:03 #2
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Björn Visa inlägg
Google själva anser att SEO är bra om det utförs på rätt vis. Och tillslut gagnar användarna.

Det som fungerar bäst idag är:

1. Göra bra grejer som användare vill ha.
2. Se till att skaffa trafik, utan att fuska sig till den, dvs köpa trafik osv. Som i kombo med ovan ger naturliga inlänkar.
3. Följa den uppsjö rekommendationer kring seo och webbplatsen generellt som google själva tillhandahåller och uppdaterar kontinuerligt:
http://support.google.com/webmasters...n&answer=35291

Ibland blir jag nästan rädd när jag ser hur många som fokuserar på "blackhat" metoder som funkar sådär, och har hööög risk. När de missar värdefulla fundamentala saker som google själva är öppna med att de kollar på.
"We want people doing white hat search engine optimization (or even no search engine optimization at all) to be free to focus on creating amazing, compelling web sites. As always, we’ll keep our ears open for feedback on ways to iterate and improve our ranking algorithms toward that goal."

Whitehat SEO syftar alltså här på att ha bra access för crawlern och dylikt. Länkbygge i sig är blackhat.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017