FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har kikat på flera annonsnätverk men de har fasta månadsavgifter som inte är av denna världen, de ger samtidigt inga som helst garantier. Google ger inte heller några garantier men de har inga som helst fasta månadsavgifter eller startavgifter. Jag kan som annonsör styra hela processen ganska bra, jag bestämmer annonsbudget och kan starta med 10 kr per månad och succesivt öka tll hur mycket jag själv vill.
Visningarna anpassas helt automatiskt till sidinnehåll, och optimeras efter ett av de tre alternativ jag vill "lika fördelning", "klickoptimering", "avslutsoptimering". JAg tycker Googles AdWords i detta sammanhang är ganska oöverträffat. Det skulle vara önskvärt att andra affiliatenätverk utgår från Googlekonceptet och bygger något som är ännu bättre, inte sämre som de flesta gör. Tänk utifrån det värde som skapas för annonsören, publicisten och besökaren. Det är de tre intressentgrupperna som affiliatenätverken ska skapa värde för. Det gör Google på ett mycket optimalt sätt. Google är inte perfekta, de har lite egna idéer om annonsernas utformning som sköts på ett helt automatiserat sätt, det går att förbättra. Jag har också försökt få kontakt med andra affiliatenätverk än Google men de är så sabla arroganta att de inte svarar på förfrågningar, så jag skiter i dem. De har dessutom en massa omotiverade startavgifter och månadsavgifter utan att garantera resultat, så de går bort för min del. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Beror på att Sverige är ett litet skitland. Tänk Norge som är ännu mindre. Det finns ingen volym därav högre priser på en del tjänster. Det går inte att tillämpa Googles kalkyl på ett annonsnätverk i Sverige pga detta. Hade vi haft volym på allt som i ex. USA så hade inte varje individ/företag behövt betala flera tusen per år för samma tjänster. Sedan är en del saker dyrare i USA än i Sverige iofs, men det är saker som inte är volymberoende. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|