| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Ja, jag har varit i kontakt med Double - de hade fasta avgifter. Man kan inte få en affärsidkare att betala oavsett om annonsen visas eller inte - så fungerar ingen annonsmarknad.
Att det finns en rädsla för "fel annonsörer" är ju motiverat om vi pratar oseriös verksamhet och kreditvärdighet - den typen av urval säger jag inget om. Det jag reagerar över är lite resonomang om hurvida annonsen "passar in" eller om de "redan har" något liknande - frågor jag aldrig skulle få från en tidning. Det finns fler och fler nya nätbutiker i alla möjliga nicher - varför annonserar väldigt få av dem i annonsnätverken? Ett ganska tydligt tecken är om man jämför Adwords-annonserna som dyker upp på Google med utbudet i annonsnätverken - där ser man en hel del företag som annonserar. Så det finns uppenbarligen företag som vill annonsera - sen är min erfarenhet att Adwords inte är särskillt bra. Dessutom behöver Google konkurens. Många av de som annonserar hos Google skulle nog hellre synas på bloggar, forum eller liknande. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
AdWords ÄR bra men det krävs precis som alltid tanke bakom annonseringen. Sedan passar det naturligtvis inte alla annonsörer.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Frågan är vad kostnaden innebär; är det för att få tillgång till nätverket, eller för att visa annonser? Jag gissar att det är det förstnämnda, ställ det mot kostnaden att jaga rätt på alla presumtiva platser att få ut annonsen på.
|
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|