FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En summa på 3-4mille låter inte som något orimligt när större företag upphandlar leverantörer och byråer då kostar det en hel del, men för ett entreprenörsprojekt så är den utvecklingskostnaden för en prototyp/beta omöjlig men däremot så vet jag att det inte är omöjligt då flera fått till det grymt genom ett bra startup team och engagemang(svett,fingerkramp och tårar, redbull), men visst. Inte ett litet risk-kapitalsprojekt man ska satsa på direkt ![]() Senast redigerad av frankw den 2012-05-01 klockan 11:28 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men jag vet att det är vanligt att enskilda moduler till vanliga affärssystem kostar i runda slängar runt 5000 mantimmar per modul att bygga, men det kan variera från 2000-20000 mantimmar. Det är sällan värt besväret att bygga system för mindre än 2000 mantimmar eftersom de blir så enkla att vem som helst kan skapa liknande funktionalitet. Lägger man tvärtom ner för mycket tid på ett system så blir det endera fyrkantigt att använda och passar inte särskilt bra för ändamålet eller hinner bli obsolete innan det når marknaden. Så 5000 mantimmar brukar vara optimalt för en modul. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det där stämmer inte för fem öre. Det finns många framgångsrika tjänster som lanserats med betydligt mindre utvecklingsarbete bakom. Det påstådda skyddet mot kopiering är dessutom sällan relevant. Vem som helst kan till exempel kopiera Blocket, Twitter eller Wikipedia även om det krävs en del teknisk expertis när man växer. Det är nog inget dessa är särskilt oroliga för.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-05-01 klockan 23:08 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|