FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Borde telefonförsäljning förbjudas? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
28 | 48.28% |
Nej |
6 | 10.34% |
Nej, men regleras hårdare |
23 | 39.66% |
Vet ej |
1 | 1.72% |
Antal röster: 58. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet är hur man definierar det, eftersom det i princip skulle kunna används mot alla företag som kommer från ett företag.
Det som borde styras upp är hur avtal/köp ingångna via telefon ska bekräftas. Har via ett sidouppdrag kommit i kontakt med flera som har fastnat i Quals (telefoniavtal) sjuka avtal, där det inte ens ordentligt underlag för beställningarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Jag vet inte vad jag tycker sämst om, förbud eller telefonförsäljare.
Jag gillar inte fackföreningar heller. Men i det här fallet så känns det som om fackföreningarna borde kräva fast lön åt alla telefonförsäljare. Om det blev ett avtalat krav inom branschen, så skulle man bli av med 90 % av de värsta samtalen. Att säljföretagen kan spamma samtal beror nämligen på att det ofta inte kostar dem någonting. De erbjuder rent provisionsbaserade löner och har en enormt hög personalomsättning. Så kräv fast lön åt alla telefonförsäljare. Då slår du två flugor i en smäll. Du rensar bort oseriösa ungdomsjobb/arbetsgivare och får färre telefonförsäljare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det börjar bli standard att man erbjuder sina anställde en fast lön + provision men frågan är om inte det ibland är sämre då man vet att det är en skitprodukt som ska ut och att det knappast går att överleva på provisionen då det är så få sälj så man lockar med en låg fast lön och låter säljarna plöja igenom listan av stackars ovetande privatpersoner och företagare. Jag tror att det behövs en kvalitétssäkring av produkter som säljs. Telemarketingbolagen säljer ju för att överleva vad dom säljer är en annan femma. Om det är en bra produkt som har ett värde för slutkund så är det enkelt att sälja den vilket innebär att säljaren kan leva på endast provisionen (dock kan det vara bra att ha en fast lön som livlina) Bra produkter, bra förpackat som säljs till redan analyserade kundgrupper av säljare som själva älskar produkten, det kan bli melodin till bättre telemarketing. Håll f ö utkik i feedbackavdelningen då jag tror att en potentiell lösning snart kan presenteras ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Det krävs en attitydförändring från kunder där de tar mer initiativ och är mer undersökande och aktiva. Samtidigt kräver det mer respekt för kunderna från säljarnas sida, idag är den respekten obefintlig. Samtidigt ska säljaren kunna ge ett erbjudande till kunden utan att säljaren vet vem kunden är. Om kunden tycker erbjudandet är intressant så kan kunden "öppna upp" möjligeheten till kommunikation, endera att kunden tar kontakt med säljaren eller att kunden tillåter säljaren att ta kontakt med kunden och anger hur. Det finns några webbsidor som påbörjat den här trenden som göratt kunden kan söka en leverantör genom att de får skicka offert o s v men det finns mer att göra på den fronten. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-04-28 klockan 15:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Attitydförändring? Jag vill inte att någon ringer mig med erbjudanden. Om jag har ett behov som jag inte vet om är det inte mycket till behov. Om jag har ett behov kommer jag också försöka hitta en lösning på det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Kunderna ska kanske inte sitta och vänta på att det dyker upp ett erbjudande utan söka efter lösningar på sina problem själva, mer så jag tänkte... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|