FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Menar du att jag skulle behöva en VPS ? Finns det något annat sätt att anropa data från ett XML doc till PHP var 120e sekund och cacha med APC? Jag vill nämligen inte att varje besök på min sida ska räknas som ett anrop på XML-dokumentet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
I princip alla svenska webbhotell är bättre än One.com kan tilläggas ![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Hur gör man det rent praktiskt i de förslagen du ger? Jag har som sagt inte så bra kunskap för att programmera från scratch. Jag slet mitt hår med detta ett bra tag innan jag fick det att fungera.. Och så kommer denna bomben. Är det svårt att dra info från XML till en egen databas med intervall, exempelvis var 120e sec? Det låter ju onekligen som ett bra sätt. Är någon här intresserad av att hjälpa mig? Jag betalar givetvis om det krävs. Jag kan posta min nuvarande kod här så fort jag kommit hem från jobb. Annars tar jag den lata lösningen och köper den billigaste VPSen och har enbart min .php-fil liggandes där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Däremot blev jag lite fundersam, erbjuder One.com verkligen schemaläggning?
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu vet jag inte om de gör det eller inte, det går ju dock att "fullösa" genom att lägga in kontrollkod i indexfilen som kollar om datat är >120s gammal och annars hämtar ny. Inte optimal lösning, men den fungerar på ställen som inte erbjuder cron eller någon motsvarighet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En annan fullösning är att använda en extern tjänst som t ex SetCronJob.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Egenreklam är som sagt var inte tillåten, vill du diskutera det en gång till så välj en annan tråd. Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Spara den nedladdade filen. Spara informationen till databas. Spara information till annat strukturerat format. Köra som cronscript eller bara kolla modified time på filen eller flagga i databasen. Memory cachens enda fördel är att den är något effektivare, vilket inte blir märkbart förutom vid extrem trafik då du ändå bör flytta eller om webbhotellets disk är otroligt slö då du ändå bör flytta.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |