Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

sammarbete svenska webmasters

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-11, 15:36 #41
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Fast jag tycker inte det är fel. Om du tex sitter på ett nyhetsbrev med 100 000 användare och 50 000 klickar och kanske bidrar med en summa. Då ska du ju helt klart "belönas" mer än en person som skickar 2 användare från sin hemsida. Så ser jag det!

Sen förstår jag inte varför google ska vara inblandad i det hela. Lägg upp ist att man kan välja vad man vill bidra till och skit i google. Är så trött på att höra om google hela tiden, de vet fan tom när jag går på toa snart..
Det är väl troligt att Adsense ger bäst resultat och då är nog allt Google inblandat i allra högsta grad?
Oläst 2012-04-11, 16:25 #42
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Fick precis en ide som jag snabbt vill vädra ut bara om detta.

Förslag :

Bygga en sida som handlar om alla hjälporganisationer i Sverige. Göra ett index som handlar om vårt projekt här på WN. Sen undersidor till alla de olika organisationerna. Adsense lr ev andra annonser på index och alla undersidor. Sen gör varje deltagare i projektet som man vill känner man tex att det är barncancerfonden man vill stötta främst kan man då länka till den undersidan "vårtdomän/barncancerfonden" Istället för att ha donera knappar till de olika organisationerna har vi då annonser som ofta ser ut "Skaffa ett fadderbarn" osv osv osv . inne på rätt spår? skulle man ha donera knappar till alla organisationer istället skulle klickfrekvens minska. Sen skulle vi komma ifrån detta lite med som vi pratat om att använda våra kunskaper istället för att lätta på plånkan. vad tycker ni ?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-11, 16:36 #43
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Fick precis en ide som jag snabbt vill vädra ut bara om detta.

Förslag :

Bygga en sida som handlar om alla hjälporganisationer i Sverige. Göra ett index som handlar om vårt projekt här på WN. Sen undersidor till alla de olika organisationerna. Adsense lr ev andra annonser på index och alla undersidor. Sen gör varje deltagare i projektet som man vill känner man tex att det är barncancerfonden man vill stötta främst kan man då länka till den undersidan "vårtdomän/barncancerfonden" Istället för att ha donera knappar till de olika organisationerna har vi då annonser som ofta ser ut "Skaffa ett fadderbarn" osv osv osv . inne på rätt spår? skulle man ha donera knappar till alla organisationer istället skulle klickfrekvens minska. Sen skulle vi komma ifrån detta lite med som vi pratat om att använda våra kunskaper istället för att lätta på plånkan. vad tycker ni ?
Gillar det.

Uppmanar alla som är intresserade att lägga in sitt namn & epost på listan. http://bit.ly/valgorenhetwebmaster

Jag har konversation med en hostingleverantör och har nog snart ett svar om de kan sponsra oss med webbutrymme.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-11, 16:50 #44
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2004
Har WN som tidsfördriv
digis avatar

Signade precis listan, som jag skrev där kan jag nog ge nån skruttig backlink och hjälpa till med content om det behövs. Har tyvärr för mkt på bordet för att kunna bidra med mer än så för tillfället =/
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-12, 09:15 #45
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

ok 8 pers signat upp sig.. några till så kör vi och börjar organisera.
Oläst 2012-04-12, 10:44 #46
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Glesys ( http://www.glesys.se ) har sagt Ja till att sponsra oss med en VPS så länge vi kör projektet, om det skulle bli några ändringar så säger de till oss i god tid innan.

Stort tack till Glesys!
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-12, 10:49 #47
digis avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
digis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
Glesys ( http://www.glesys.se ) har sagt Ja till att sponsra oss med en VPS så länge vi kör projektet, om det skulle bli några ändringar så säger de till oss i god tid innan.

Stort tack till Glesys!
Tummen upp!
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-12, 11:36 #48
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

mycket nice! bra jobbat!
Oläst 2012-04-12, 13:10 #49
jackan jackan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
jackan jackan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
Jag hakar gärna på denna idé och bidrar med de kunskaper jag besitter. Skriva lite text och marknadsföra ska inte vara något problem. Skulle även till viss del kunna pyssla lite med den ekonomiska biten (föra frågor vidare till skatteverket osv).

Följer tråden!
jackan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-15, 01:01 #50
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
ja finns det någon med erfarenhet av föreningar som dessa ? bäst vore väl att dem som har vanan sitter i styrelsen. jag är beredd att lägga ner arbete i detta och beredd att skicka mycket trafik o bygga länkar men erfarenhet av föreningar har jag inte. håller med även jag att det blir bäst med en förening som bildas. och att allt går oavkortat till där det behövs. kanske kan man på sidan ha en lista över alla sponsorer och alla som stöttar projectet och på de sättet ge alla som bidrar creds.

Har även en del ideer och kontakter för att få ut ett sånt här project i press m.m.
JAg har jobbat idéellt i föreningar och varit aktiv i styrelser sedan jag var 14 år (nu är jag 47) så det blir väl ... ca 33 år.

Vidare har jag mycket erfarenhet av vilka problem som kan uppstå.

Min rekommendation är att TS får bestämma inriktning och sedan gör en lite Pilot-arbets-grupp på 3- max 5 personer upp en verksamhetsplan, stadgar m.m. och sedan kallar till ett konstituerande årsmöte där föreningen bildas.

Pilotarbetsgruppen bör ha ett kommunikationsforum eller maillista att kommunicera genom där man kan bifoga obegränsat med filer som stadgedokument m.m.

Det är kollosalt viktigt att pilotgruppen enas om en tydlig verksamhetsplan. Jag har sett hur organisationer slits i atomer om man inte har en tydlig målbild och samsyn för verksamheten. Dörför är det viktigt att TS (ideägaren) är drivande i idéfrågorna men behöver inte kunna alla detaljer hur man skapar dokumntationen, det kan andra göra. FOKUSERA på det vesentliga och var noga med att identifiera vad som är viktigt (strategiskt) och vad som är av sekunda prioritering (taktiska val).

Vidare är det ju så att deltagarna i Pilotgruppen inte alls behöver bli styrelseledamöter, Pilotgruppen ska skapa grunden för organisationen. Sen tar man fram en valberedning som gör engrundlig analys av behovet av kompetenser i strelsen, sen letar man ledamöter. Man ska INTE lova någon en plats i styrelsen om denne inte oreserverat stöder stadgar och verksamhetsplan samt förstår vad man har för ansvar (alltså att man MÅSTE följa stadgarna för det är ett avtal mellan alla medlemmar att så här ska verksamheten bedrivas, brott mot stadgarna är avtalsbrott rent juridiskt) som styrelseledamot gentemot medlemmar och stadgar.

Jag kan hjälpa till med alla formella papper för jag har mallar sen jag bildat flera olika idéella föreningar. Vidare har jag mycket erfarenhet av problemställningar som man brukar råka ut för i den här typen av samarbeten mellan människor. Det är ingen garanti för framgång men det kommer några steg närmare en framgång.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017