FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fick precis en ide som jag snabbt vill vädra ut bara om detta.
Förslag : Bygga en sida som handlar om alla hjälporganisationer i Sverige. Göra ett index som handlar om vårt projekt här på WN. Sen undersidor till alla de olika organisationerna. Adsense lr ev andra annonser på index och alla undersidor. Sen gör varje deltagare i projektet som man vill känner man tex att det är barncancerfonden man vill stötta främst kan man då länka till den undersidan "vårtdomän/barncancerfonden" Istället för att ha donera knappar till de olika organisationerna har vi då annonser som ofta ser ut "Skaffa ett fadderbarn" osv osv osv . inne på rätt spår? skulle man ha donera knappar till alla organisationer istället skulle klickfrekvens minska. Sen skulle vi komma ifrån detta lite med som vi pratat om att använda våra kunskaper istället för att lätta på plånkan. vad tycker ni ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Uppmanar alla som är intresserade att lägga in sitt namn & epost på listan. http://bit.ly/valgorenhetwebmaster Jag har konversation med en hostingleverantör och har nog snart ett svar om de kan sponsra oss med webbutrymme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Signade precis listan, som jag skrev där kan jag nog ge nån skruttig backlink och hjälpa till med content om det behövs. Har tyvärr för mkt på bordet för att kunna bidra med mer än så för tillfället =/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ok 8 pers signat upp sig.. några till så kör vi och börjar organisera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Glesys ( http://www.glesys.se ) har sagt Ja till att sponsra oss med en VPS så länge vi kör projektet, om det skulle bli några ändringar så säger de till oss i god tid innan.
Stort tack till Glesys! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
mycket nice! bra jobbat!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag hakar gärna på denna idé och bidrar med de kunskaper jag besitter. Skriva lite text och marknadsföra ska inte vara något problem. Skulle även till viss del kunna pyssla lite med den ekonomiska biten (föra frågor vidare till skatteverket osv).
Följer tråden! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vidare har jag mycket erfarenhet av vilka problem som kan uppstå. Min rekommendation är att TS får bestämma inriktning och sedan gör en lite Pilot-arbets-grupp på 3- max 5 personer upp en verksamhetsplan, stadgar m.m. och sedan kallar till ett konstituerande årsmöte där föreningen bildas. Pilotarbetsgruppen bör ha ett kommunikationsforum eller maillista att kommunicera genom där man kan bifoga obegränsat med filer som stadgedokument m.m. Det är kollosalt viktigt att pilotgruppen enas om en tydlig verksamhetsplan. Jag har sett hur organisationer slits i atomer om man inte har en tydlig målbild och samsyn för verksamheten. Dörför är det viktigt att TS (ideägaren) är drivande i idéfrågorna men behöver inte kunna alla detaljer hur man skapar dokumntationen, det kan andra göra. FOKUSERA på det vesentliga och var noga med att identifiera vad som är viktigt (strategiskt) och vad som är av sekunda prioritering (taktiska val). Vidare är det ju så att deltagarna i Pilotgruppen inte alls behöver bli styrelseledamöter, Pilotgruppen ska skapa grunden för organisationen. Sen tar man fram en valberedning som gör engrundlig analys av behovet av kompetenser i strelsen, sen letar man ledamöter. Man ska INTE lova någon en plats i styrelsen om denne inte oreserverat stöder stadgar och verksamhetsplan samt förstår vad man har för ansvar (alltså att man MÅSTE följa stadgarna för det är ett avtal mellan alla medlemmar att så här ska verksamheten bedrivas, brott mot stadgarna är avtalsbrott rent juridiskt) som styrelseledamot gentemot medlemmar och stadgar. Jag kan hjälpa till med alla formella papper för jag har mallar sen jag bildat flera olika idéella föreningar. Vidare har jag mycket erfarenhet av problemställningar som man brukar råka ut för i den här typen av samarbeten mellan människor. Det är ingen garanti för framgång men det kommer några steg närmare en framgång. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|