FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske inte ingår i rävarnas innersta krets, men hängde här varje dag för 3-4 år sedan. Nu har jag tagit tag i mitt liv och studerar till civilingenjör och i stort sett lagt all webb på hyllan.
Men jag tror WN är en stor inkörsport för internetentreprenörsskap här i Sverige, och då är det kanske inte så konstigt att det blir aningen låg nivå på diskussionerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
|
Citat:
Ett fåtal nyckelpersoner kan påverka tusentals medlemmar på ett forum. Så det är verkligen synd att många av dessa personer har lämnat forumet. De flesta är lite mer snikna med sina kunskaper och delar gärna med sig, men bara om det inte kan hjälpa konkurrenterna för mycket. Det finns inget klander i det, men det påverkar så klart forumet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Webben har utvecklats mycket sedan 2004 men WN har som plattform varit densamma, om än med vissa mindre förändringar (försämringar). I takt med att medlemsantalet går upp blir det förmodligen desto mer generella frågor på en lägre nivå som inte tilltalar alla eftersom nivån på medlemskaran är väldigt varierande. Att dra tillbaka klockan fungerar inte men en intressant fråga inför framtiden kan ju vara hur forumet kan förbättras.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag förstår mycket väl hur Knullis menar. För dom som har jobbat ihop och har ett kapital på tusentals kronor alt. miljoner och driver framgångsrika tjänster så är de kanske inte så intressant att läsa i köp & sälj-delen där halvfula sidor som drar in några tjugor i månaden säljs för några hundralappar. Trotts allt så säljs det lite webbplatser m.m. som håller god kvalité och har bra inkomster.
Själv så tycker jag att de sk. rävarna är en stor inspirationskälla och när jag väl når dit en gång i tiden så kommer jag finnas kvar här och dela med mig till andra ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det jag upplever som ett av de största problemen är att det konstant efterfrågas expertkompetens där marknadsmässiga priser oftast ligger på runt tusenlappen i timmen; men där beställaren förväntar sig att betala en tiondel och många kan tänka sig att betala svart.
Alternativt är det jobb där man söker eliten av php-kodare och tycker att man betalar ritkigt bra om man betalar 25 000 kr i månadslön. Lite mer verklighetsförankring hade inte skadat, men vad man gör åt det?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Har varit på en kort resa och inte hunnit läsa/svara. Tycker många av de gamla rävarna återkom i denna tråden. ;-) Självklart skall nytt blod in, vad jag menar att jag upplever att nivån ändrats (jag vill inte skriva "sjunkit", för det är inte rättvist eller hela sanningen). Ps. Decibel blåste även mig och jag fick tjata hål i huvudet på honom innan han faktiskt återbetalade största delen av pengarna. Just honom kan jag faktiskt leva utan här, även om jag inte vet hur han är som person i övrigt, då jag bara "träffat" honom här och via mail.
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
|
Håller med jonny om att man efterfrågar ofta avancerade lösningar som man inte vill betala för. En annan sak är att jag tycker några webbhotell som ofta har problem breder ut sig för mycket där trådarna blir ett bollplank för missnöje och frågor om support. Men jag tycker moderatorer och admins är mer aktiva nu är för några år sedan vilket jag uppskattar. Men det måste vara något som gör att gamla rävar håller sig ifrån.
Senast redigerad av Danielos den 2012-03-15 klockan 08:20 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Angående det här med att inte dela med sig, affärshemligheter och så vidare - jag tycker att WN.se har en klart bättre nivå än t.ex. seo-forum.se. Ta t.ex. diskussioner om köpta länkar, satellitsajter och så vidare - på seo-forum brukar diverse forumprofiler direkt skriva att köpa länkar är skit och aldrig funkar, att satellitsajter mestadels är sådär, att man måste bygga fantastiskt content och sedan så löser sig allt och man får en miljard naturliga inlänkar. När man är i kontakt med många av dessa personer är de dock mycket öppna både för länkköp, trevägsbyten med satellitsajter och så vidare.
Tycker alltså att diskussionerna här är mer öppna och håller en bättre nivå. Att sedan folk drar sig för att dela med sig av allting som de gör är naturligt. Vi håller t.ex. just nu på att utveckla ett projekt, och självklart kommer jag posta det i feedback-delen när det är klart (tycker att just denna forumdel fungerar utmärkt förresten, mycket och bra konstruktiv kritik), men innan det är klart känns det lite sådär att affischera på WN och hur man jobbar med SEO etc just för detta projekt. Visst skulle det vara trevligt med fler och mer ingående diskussioner, men det gäller att få bollen i rullning... Hmm, kanske man borde ta och skriva en längre artikel i något intressant ämne, publicera och sedan krossposta på WN för att skapa diskussion? ![]() Senast redigerad av ADRTCK den 2012-03-15 klockan 09:57 Anledning: stavfel... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|