Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Var tog rävarna vägen (från WN)?!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-13, 20:29 #21
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Äsch, så farligt är det väl inte. Se till att bli rävar själva istället för att drömma om svunna tider. Jag har varit med sedan dess (under annat namn), men var bara en sparvel på den tiden. Nu är jag här i egenskap av företag och jag tycker fortfarande att WN är ett bra forum, väl värt att hänga på.

Dock kan jag hålla med om att nivån förflyttats en aning, men det är ju upp till medlemmarna att sätta den. Jag tycker att wn förtjänar att leva vidare då det är ett bra komplement till andra "forum mer relaterade till ehandel och seo".

Vi kanske behöver en tråd där de större elefanterna visar upp sina projekt och idéer? Det kanske hade satt fart på saker.
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-13, 21:05 #22
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
Äsch, så farligt är det väl inte. Se till att bli rävar själva istället för att drömma om svunna tider. Jag har varit med sedan dess (under annat namn), men var bara en sparvel på den tiden. Nu är jag här i egenskap av företag och jag tycker fortfarande att WN är ett bra forum, väl värt att hänga på.

Dock kan jag hålla med om att nivån förflyttats en aning, men det är ju upp till medlemmarna att sätta den. Jag tycker att wn förtjänar att leva vidare då det är ett bra komplement till andra "forum mer relaterade till ehandel och seo".

Vi kanske behöver en tråd där de större elefanterna visar upp sina projekt och idéer? Det kanske hade satt fart på saker.
Nackdelen med att visa upp projekt är att det kan innebära en stor risk i form av ökad konkurrens från andra medlemmar som får upp ögonen för en viss nisch.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-13, 23:38 #23
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Var tog da_bear vägen???.

Just fan... Annat forum, sorry de som fatta är gamla rävar från internets födelse... eller så googlade de precis.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-14, 01:18 #24
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Som sagt, det var lite enklare att hitta trådar med hög nivå tidigare. Skulle inte varit alltför dumt med en RSS/XML-feed som enbart inkluderar/baseras på en betygsättning från de gamla rävarna som fortfarande hänger här som t.ex. Robertsson, Internet Sweden och Thomas

Senast redigerad av Marcus den 2012-03-14 klockan 01:30
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-14, 08:15 #25
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
ja.. man kanske måste starta någon form av butik, så att man med gott samvete kan hänga på ehandel.se :P
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-14, 09:07 #26
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Det kanske inte alltid är så hög nivå på alla trådar här, men en riktigt positiv svar är att man (i princip) alltid får väldigt hög nivå på svaren i trådar man skapar själv. Så min känsla är att det finns en hel del gamla räver / nya rävar kvar, och att de är generösa med sin kunskap.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-14, 12:50 #27
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

det kan hända att man får seriösa svar på wn ibland om man söker information. men i 50% av fallen minst får man svar som "googla det" osv osv .. I jämförelse med många utländska forum så kan jag inte direkt påstå att jag någonsin lärt mig något på WN typ.

Jag hänger på WN för jag har en del favoritmedlemmar jag gillar här, vars inlägg jag följer och läser. Det är antagligen inget fel på WN men sättet det sköts på har skrämt bort många - inget illa menat alla sköter sitt forum som man vill .

Men joo vore häftigt med ett forum där alla lär varandra saker, och där alla bidrar med något och inte bara läser, även nybörjare inom webben har ofta sina egna små unika knep för att generera trafik, eller öka konvertering som borde vara intressant för alla att läsa.

Fast joo nu är jag nästan inne på att snacka om samma sak som "fred på jorden" = omöjligt
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-14, 13:18 #28
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Men joo vore häftigt med ett forum där alla lär varandra saker, och där alla bidrar med något och inte bara läser, även nybörjare inom webben har ofta sina egna små unika knep för att generera trafik, eller öka konvertering som borde vara intressant för alla att läsa.
Just de där exemplen hör ju ofta till affärshemligheter som man normalt sett inte är intresserad av att sprida. Jag har fått bra svar på i princip alla frågor jag ställt på WN, såväl publikt som genom PM. Även jobbdelen har givit bra resultat.

Citat:
Fast joo nu är jag nästan inne på att snacka om samma sak som "fred på jorden" = omöjligt
Näe, det tror jag inte. Vi har haft fred bra länge i Sverige nu så det finns inget som säger att det inte skulle gå. Säger vi att det är omöjligt sätter vi oss över alla andra.

Om nu WN är så illa skött så borde det väl inte vara så svårt att starta ett liknande forum som blir större? Majoriteten av de aktiva medlemmarna idag är nog ändå ganska nöjda tror jag och aktiviteten är helt okej. Det blir lite skevt om man försöker jämföra dagens aktiva medlemmar med vad de som inte längre är aktiva tycker om forumet.
Oläst 2012-03-14, 15:22 #29
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Tänker inte diskutera mer här har sagt mitt, men Tartar det är fakta att sättet wn sköts på har skrämt bort väldigt många. Framför allt från köp & Sälj delen men jo även det blir bara en evig diskussion om man ger sig in i det, du tycker som vi alla vet redan den fungerar bra
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-14, 15:36 #30
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Tänker inte diskutera mer här har sagt mitt, men Tartar det är fakta att sättet wn sköts på har skrämt bort väldigt många. Framför allt från köp & Sälj delen men jo även det blir bara en evig diskussion om man ger sig in i det, du tycker som vi alla vet redan den fungerar bra
Jag tycker som jag sa att WN i stort fungerar relativt bra. Köp- och säljdelen tycker vi nog alla kan förbättras på olika sätt. Tror dock inte att den delen specifikt är viktigast för majoriteten av användarna.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017