FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Rapidshare har varit i blåsväder flera gånger men det har väl mycket att göra med varifrån driften sker, andelen amerikanska användare, hur sajten fungerar, hur lätt det är att skaffa bevismaterial osv. Resurser är alltid begränsade, det går inte att slå mot alla på en gång. Rättegångar ger naturligtvis inte heller samma resultat oavsett var i världen de äger rum. Nu när också EU börjat lyfta ett varningens finger mot illegal fildelning på allvar så händer det nog lite mer även här i Europa skulle jag tippa på.
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Däremot är det också väldigt tydligt hur sajterna måste agera när de får vetskapen, och det skulle förvåna mig om megaupload gjort det konsekvent. De har i vilket fall varit väl medvetna om att spridits en hel del upphovsrättskyddat material och sedan delat ut pengar till de som laddat upp det mesta och bästa av detta. Bevisen finns för det, så förvånar mig om det inte blir en fällande dom på mindre punkter iallafall.
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Minns inte exakt men det fanns något utdrag i FBIs papper där Dotcom godkänner att Warner får utökat antalet borttagningar de fick göra. Letar ni kan ni säkert hitta det.
Argumentationen är i alla fall att Megaupload satt i system att begränsa antalet borttagningar per dag för varje upphovsrättsägare. På så sätt kunde de behålla stora mängder piratkopierat material online som drog besökare men än då hålla sig på hyfsat god fot med upphovsrättsindustrin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nedan bör läsas objektivt på samma sätt som Mr Dotcoms egna ord.
FBI PM http://www.fbi.gov/news/pressrel/pre...t-infringement Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|