Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Snygga tjejer på datingsiter?!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-28, 20:05 #41
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2011
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Kan inget annat än hålla med om. Wyatt Media Group blev nyligen uppköpta av de nissarna (nyheter24 gruppen), på köpet fick de bl.a. Dayviews (f.d. bilddagboken), tyda.se m.fl. Analyserar man historiska trafikmängden till dessa sajter kan man inte låta bli att undra hur de tänker...
Det är det jag funderar över - trafikmängden för Dayviews som går och kommer hela tiden om man ser till kia. Men det som är helt otroligt är som sagt hur nyheter24 gruppen motiverar sina investerare att pumpa in flera miljoner i ungdomsprojekt. Det är ungefär som att få en person till att investera i en sopstation.

Frågan är den, drar alla dessa sidor in såna hutlösa summor att nyheter24 kan betala bra med löner till sina anställda? Om man ser till sidorna i sig så är det bara reklam och inget mer. Så man börjar ju att fundera.

Om jag ska vara ärlig. Vi fick en offert om annonsering på hamstersidan som nyheter24 äger. Från början på December till mitten på Januari, top-banner 120.000 kr exkl. moms.

En fågel viska i mitt öra att bolaget som äger k a m r a t fick ett bud på 10 milj som dom tacka nej till och i våras fick dom 15 miljoner i bud som dom tacka nej till. Hur kan man tacka nej till ett sånt bud när omsättningen sjunker som en sten? Visst, man vill få så mycket som möjligt men om man som investerare inhämtar uppgifter från skatteverket och ser till omsättning så är det ingen säker sida direkt.
jkwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-28, 20:54 #42
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jkwebb Visa inlägg
Det är det jag funderar över - trafikmängden för Dayviews som går och kommer hela tiden om man ser till kia. Men det som är helt otroligt är som sagt hur nyheter24 gruppen motiverar sina investerare att pumpa in flera miljoner i ungdomsprojekt. Det är ungefär som att få en person till att investera i en sopstation.

Frågan är den, drar alla dessa sidor in såna hutlösa summor att nyheter24 kan betala bra med löner till sina anställda? Om man ser till sidorna i sig så är det bara reklam och inget mer. Så man börjar ju att fundera.

Om jag ska vara ärlig. Vi fick en offert om annonsering på hamstersidan som nyheter24 äger. Från början på December till mitten på Januari, top-banner 120.000 kr exkl. moms.

En fågel viska i mitt öra att bolaget som äger k a m r a t fick ett bud på 10 milj som dom tacka nej till och i våras fick dom 15 miljoner i bud som dom tacka nej till. Hur kan man tacka nej till ett sånt bud när omsättningen sjunker som en sten? Visst, man vill få så mycket som möjligt men om man som investerare inhämtar uppgifter från skatteverket och ser till omsättning så är det ingen säker sida direkt.
Jag kan nästan inte tro dig. Jag gick nyss in på kamrat.com och EN person har loggat in idag, och dessutom är så är det flera dagar mellan inloggningarna verkar ske.

Jag förstår verkligen inte hur man kan se något värde överhuvudtaget i kamrat.com, jag tror liksom inte folk använder sidan längre..

Däremot så undrar jag varför ni har en så negativ inställning till ungdomssidor i allmänhet? Ni vet väl vilka som sitter mest vid datorn? Nyheter24-gruppen har ju även delägarskap i Blogg.se, och det måste vara en riktigt bra marknadskanal för annonsörer. Dessutom så tjänar de antagligen riktigt bra med pengar på "Seemii" på dayviews, dvs. att folk sms:ar in för att synas på startsidan.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-28, 21:55 #43
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Jag kan nästan inte tro dig. Jag gick nyss in på kamrat.com och EN person har loggat in idag, och dessutom är så är det flera dagar mellan inloggningarna verkar ske.

Jag förstår verkligen inte hur man kan se något värde överhuvudtaget i kamrat.com, jag tror liksom inte folk använder sidan längre..
Driver du med mig Dakota?

Det är ju för f*n mellan 2500-3800 inloggade på kvällarna...

Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Dessutom så tjänar de antagligen riktigt bra med pengar på "Seemii" på dayviews, dvs. att folk sms:ar in för att synas på startsidan.
Hur länge får man synas? Jo, några få minuter..

Då kan jag tala om det att nattstad är en mycket mycket bättre kanal för marknadsföring mot ungdomar om man betalar för att annonsera via deras tjänst. Vi fick en riktig vitamininjektion när vi annonserade där över en helg.

Senast redigerad av jkwebb den 2012-01-28 klockan 21:57
jkwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-28, 22:08 #44
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jkwebb Visa inlägg
Driver du med mig Dakota?

Det är ju för f*n mellan 2500-3800 inloggade på kvällarna...

Hur länge får man synas? Jo, några få minuter..

Då kan jag tala om det att nattstad är en mycket mycket bättre kanal för marknadsföring mot ungdomar om man betalar för att annonsera via deras tjänst. Vi fick en riktig vitamininjektion när vi annonserade där över en helg.
Haha såg nu den där räknaren som jag tydligen missade.. Men i så fall ett teknikfel hos dem eftersom att deras senaste inloggade inte kan stämma då

Och ja nattstad är säkert bra men blogg.se måste ju ändå kunna ge något utfall med tanke på besöksantalet! Men du får gärna svara på min fråga, varför ni har en så negativ syn på ungdomssidor? Nattstad är ju också en ungdomssida
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-31, 21:22 #45
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
sioustis sioustis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
Jagodu.com spammar även Facebooksidor, bland annat här:

https://www.facebook.com/pages/Jag-&...=wall&filter=1

Senast redigerad av sioustis den 2012-01-31 klockan 21:24 Anledning: La till deras namn istället för att skriva "De".
sioustis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-23, 14:31 #46
Pal Pal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Pal Pal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Kanske dags att avsluta sitt affiliateavtal med jagodu.com. Spam har jag, som de flesta webmasters, nog med problem med, så att samarbeta med ett spamföretag känns inte vidare bra.

Vi får väl se om jagodu kryper till korset och ber om ursäkt här i tråden samt försäkrar oss om att ej längre spamma eller annars använda otillbördiga marknadsföringsåtgärder vare sig här eller någon annanstans. I annat fall så avslutar jag mitt affiliateavtal med dem.
Pal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017