FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vänta lite nu.
Är detta Kim som i Kimble? Hackaren som hade sin storhetstid under 90-talet med Kimble.org ? I så fall vet jag lite mer bakgrundsinfo. Han hade bland annat sin personliga hemsida där han gjorde flashvideos av sig själv i stilen "mission impossible". Han hade även en del företag i Tyskland, bland annat Megacar, ett bolag som redan på 90-talet satte in tv-skärmar och internet i bilar, och Dataprotect ett säkerthetsföretag som hjälpte företag med it-säkerhet. Dessa två gick väl i konkurs för längesen. Han har även deltagit Gumball 3000. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
de går o göra stålar på internet, det verkar inte bli nån fluga...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Btw, svenskaackord.se var en jäkligt bra site som jag besökte ofta. Synd att du var tvungen att stänga ner den. Det har gått för långt när egenproducerade tabbar inte får publiceras för att nån annan äger upphovsrätt till låten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Kim tjänade rätt mycket pengar på halvskumma it-affärer i början på 2000-talet. Megaupload är bara en del av vad han har sysslat med. Mycket är mytbyggande vilket är lite av hans problem sen barndomen. Jag hade en del kontakt med honom på 90-talet och med facit i hand kanske jag borde ha fortsatt att ha kontakt med honom ett tag till.
![]() BitBug och Kimble kan man googla på om man vill veta lite mer om bakgrunden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Till skillnad från TPB-gänget så verkar han iaf inte dölja att han gör det för att tjäna pengar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ett under att han fick hålla på så länge som han gjort ändå.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Undrar bara över en sak och det är varför Youtube som exempel har massor med musikvideos, men inte blir stämda över det? Vet att det finns en del som har avtal med Youtube men det är väl rätt många som inte har det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Dels intention, dels har de stämts flera gånger.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|