| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
gustav: vad har ni för brandvägg på jobbet? vissa modeller har ju inbyggda filter och jag misstänker att man kan få ut statistik på besökta webbplatser. Det är väl bara att välja ut de största tidstjuvarna facebook, aftonbladet, idg, di etc och göra en sammanställning isåfall. Om ni inte har någon sådan brandvägg så kanske det kan vara läge att skaffa en sådan.
Om man ska flumma offtopic som resten av gänget, så kan det nog vara bättre att ha en dialog med de anställda och att sätta upp nån form av gängse norm för när/hur ofta det är tillåtet att ta en slösurf. Som arbetsgivare är jag inte intresserad av att folk jobbar halva nätterna för att hålla deadlines för att de varit för ineffektiva på dagarna när de egentligen ska göra sitt jobb. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Om man har en deadline på ett större projekt så kan man för det mesta dela in detta i mindre komponenter vilket också kan göra det lättare att hålla deadline.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|